PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: 60 proc. konsumentów chce, by sklepy wdrażały więcej mechanizmów bezpieczeństwa

Autor: dlahandlu.pl 4 maja 2020 11:35

Badanie: 60 proc. konsumentów chce, by sklepy wdrażały więcej mechanizmów bezpieczeństwa 77 proc. konsumentów przyznało, że po zakończeniu pandemii będą bardziej ostrożni w kwestiach czystości, zdrowia i sposobu w jaki kupują. Fot. Shutterstock

Konsumenci nie prędko wrócą do starych nawyków. Jak wynika z najnowszego raportu Capgemini – co szósty klient do końca roku będzie unikał częstych zakupów w tradycyjnych sklepach. A gdy już zdecyduje się odwiedzić punkt handlowy, jego koszyk będzie zupełnie inny niż przed pandemią.

Okres kwarantanny i przymusowego zamknięcia wielu sklepów okazał się nie lada wyzwaniem dla całej branży handlowej. Wiele firm przeniosło się do sieci napędzając rozwój e-commerce. Te które tego nie zrobiły, cały czas liczą, że zniesienie ograniczeń przywróci im „normalność”. Nic z tych rzeczy. Jak pokazują wyniki badań, które przeprowadziła firma Capgemini, w ciągu najbliższych 6 do 9 miesięcy zaledwie czterech na dziesięciu klientów na całym świecie, wróci do częstych zakupów w sklepach fizycznych. Przed epidemią było to 59 proc. konsumentów, w trakcie pandemii tylko 24 proc.

Koniec epoki impulsywnych zakupów?

Badanie Capgemini wyraźnie pokazuje, że obecna sytuacja znacząco zmienia zachowanie konsumenckie. Wiele wskazuje na to, że klienci będą ostrożniej i w bardziej przemyślany sposób wybierać sklepy i towary. 77 proc. konsumentów przyznało, że po zakończeniu pandemii  będą bardziej ostrożni w kwestiach czystości, zdrowia i sposobu w  jaki kupują. Co więcej, 60 proc. oczekuje wręcz, że sklepy będą wdrażać coraz więcej mechanizmów bezpieczeństwa i umożliwią ograniczenie kontaktów dotykowych.

46 proc. respondentów, deklaruje, że oczkuje większych możliwości w zakresie płatności mobilnych, a 41 proc. konsumentów chce, by detaliści zwiększyli ilość kas samoobsługowych, m.in. z możliwością zapłaty z poziomu aplikacji w smartfonie. 

Nowy konsument, nowe zasady

Wyniki badań, jakie przeprowadziła francuska firma analityczna są zbieżne z raportem „EY Future Consumer Index”. Według niego 38 proc. konsumentów przyznaje, że po pandemii nie tylko zmienią sposób w jaki kupują produkty, ale też co kupują. W przypadku obu analiz, ponad 60 proc. konsumentów chce robić zakupy tylko od tych marek, które postawią na bezpieczeństwo produktów i będą angażować się społecznie. Co więcej, połowa z nas zamierza częściej kupować produkty lokalne niż te z importu.

- Do tej pory lokalny produkt był towarem klasy premium, więc tylko wybrane sklepy miały taką ofertę. Teraz będzie musiało się to zmienić, ponieważ to jedyna gwarancja biznesowej odporności na rynkowe wstrząsy – komentuje prof. Ravi Anupindi, ekspert w dziedzinie technologii żywności w Center for Value Chain Innovation Uniwersytetu w Michigan. - Obecna sytuacja wyraźnie pokazuje, że duże sieci sklepowe będą musiały wypracować nowy sposób współpracy z lokalnymi dostawcami, by nadążyć za rynkowym popytem – dodaje. 

Detalista z głową w chmurach

Dzisiejsze zapotrzebowanie zmienia się tak szybko, że detaliści muszą ściślej współpracować ze swoim łańcuchem dostaw, wykorzystując przy tym nowoczesne technologie analityczne. Jak wynika z raportów firmy McKinsey, przed pandemią niecałe 25 proc. tradycyjnych zachodnich firm handlowych wykorzystywało chmury publiczne. W Polsce ten odsetek jest jeszcze zmniejszy. Obecne zmiany mogą jednak napędzić popyt na usługi chmurowe i to nie tylko ze względu na rosnące znaczenie platform e-commerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • sami-swoi 2020-05-04 16:33:32

    A może by warto zacząć od : Super tylko czy my jesteśmy świadomi może nie tak my jak Ministerstwo Zdrowia Główny Inspektor Sanitarny z zagrożenia jakie jest na wózkach i koszach sklepowych .Nikt z tym nic nie robi wszyscy nabrali wody w usta sklepy markety są chronione żadnych kontroli i wytycznych sklepy nie posiadają urządzeń do dezynfekcji i mycia wózków i koszy. A powinni posiadać i wykonywać te czynności każdego dnia tak jak lady i [podłogi myje i dezynfekuje się każdego dnia a na wózkach i koszach jest bardzo dużo bakterii grypowych, kałowych i innych A teraz jeszcze koronawirus !!!!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6430
Ilość aktualnych ofert: 475954

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.