Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie: 91 proc. młodych konsumentów preferuje produkty z certyfikatami wegańskości

91 proc. ankietowanych millenialsów i dwudziestolatków preferuje produkty spożywcze z certyfikatami i etykietami potwierdzającymi, że dany produkt jest wegański lub wegetariański - wynika z opublikowanego w poniedziałek badania szwajcarskiej fundacji V-Label, promującej tzw. odpowiedzialny konsumpcjonizm.
Reklama

Jak czytamy w informacji, decyzje zakupowe millenialsów i pokolenia Z, czyli obecnych dwudziestolatków, są w dużej mierze zależne od certyfikatów i etykiet potwierdzających, że dany produkt jest wegański lub wegetariański. Napisano, że 91 proc. ankietowanych preferuje produkty z niezależną pieczęcią V-Label, czyli certyfikatem nadawanym przez szwajcarską fundację. Zaznaczono, że marka V-Label jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się brandów; w 2021 roku wyprzedziła takie marki jak Zalando, Beyond Meat, Alnatura i Tesla.

Napisano, że w ciągu ostatnich trzech lat wartość tego sektora wzrosła o 49 proc., i obecnie wynosi 3,6 miliarda euro.

"Certyfikowane produkty wegańskie i wegetariańskie sprzedają się lepiej, ponieważ o sprzedaży decyduje zaufanie. Marki w ramach swojej strategii marketingowej mogą powiedzieć w zasadzie wszystko, co tylko chcą, ale gdy produkt zostanie zweryfikowany jako w 100 proc. wegański lub wegetariański przez niezależny organ, zyskuje zaufanie" - mówi cytowany w informacji menadżer V-Label Renato Pichler. Dodaje, że w "w przypadku prawie połowy konsumentów istnieje bezpośrednia korelacja między V-Label a produktem wyższej jakości lub premium".

W informacji zaznaczono, że konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkt z symbolem V-Label niż za dokładnie ten sam bez takiego znaku. Powołując się na wyniki przeprowadzonej ankiety, zaznaczono, że 34 proc. kupiłoby czekoladę, która kosztuje 1,70 euro, o ile miałaby ona certyfikat V-Label, a tylko 24 proc. kupiłoby ją, gdyby w ogóle nie miała etykiety.

"Rezultaty badania bardzo nas ucieszyły. Budujący i inspirujący jest również wynik popularności V-Label w grupie wiekowej 15-26, dla której znaleźliśmy się w czołówce marek, obok Netflix i Revolut. Jest to potwierdzenie silnego trendu wśród młodych ludzi, których decyzje są świadome, coraz częściej podyktowane troską o innych i planetę" - mówi dyrektor ds. Certyfikacji V-Label Polska Przemysław Chojnicki. Zaznaczył, że to właśnie ta grupa wiekowa już za kilka, kilkanaście lat będzie miała decydujący wpływ na kształtowanie otaczającego nas świata.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum