PARTNER PORTALU

Badanie: 91 proc. młodych konsumentów preferuje produkty z certyfikatami wegańskości

Autor: MW 7 czerwca 2021 13:44

91 proc. ankietowanych millenialsów i dwudziestolatków preferuje produkty spożywcze z certyfikatami i etykietami potwierdzającymi, że dany produkt jest wegański lub wegetariański - wynika z opublikowanego w poniedziałek badania szwajcarskiej fundacji V-Label, promującej tzw. odpowiedzialny konsumpcjonizm.

Jak czytamy w informacji, decyzje zakupowe millenialsów i pokolenia Z, czyli obecnych dwudziestolatków, są w dużej mierze zależne od certyfikatów i etykiet potwierdzających, że dany produkt jest wegański lub wegetariański. Napisano, że 91 proc. ankietowanych preferuje produkty z niezależną pieczęcią V-Label, czyli certyfikatem nadawanym przez szwajcarską fundację. Zaznaczono, że marka V-Label jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się brandów; w 2021 roku wyprzedziła takie marki jak Zalando, Beyond Meat, Alnatura i Tesla.

Napisano, że w ciągu ostatnich trzech lat wartość tego sektora wzrosła o 49 proc., i obecnie wynosi 3,6 miliarda euro.

"Certyfikowane produkty wegańskie i wegetariańskie sprzedają się lepiej, ponieważ o sprzedaży decyduje zaufanie. Marki w ramach swojej strategii marketingowej mogą powiedzieć w zasadzie wszystko, co tylko chcą, ale gdy produkt zostanie zweryfikowany jako w 100 proc. wegański lub wegetariański przez niezależny organ, zyskuje zaufanie" - mówi cytowany w informacji menadżer V-Label Renato Pichler. Dodaje, że w "w przypadku prawie połowy konsumentów istnieje bezpośrednia korelacja między V-Label a produktem wyższej jakości lub premium".

W informacji zaznaczono, że konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkt z symbolem V-Label niż za dokładnie ten sam bez takiego znaku. Powołując się na wyniki przeprowadzonej ankiety, zaznaczono, że 34 proc. kupiłoby czekoladę, która kosztuje 1,70 euro, o ile miałaby ona certyfikat V-Label, a tylko 24 proc. kupiłoby ją, gdyby w ogóle nie miała etykiety.

"Rezultaty badania bardzo nas ucieszyły. Budujący i inspirujący jest również wynik popularności V-Label w grupie wiekowej 15-26, dla której znaleźliśmy się w czołówce marek, obok Netflix i Revolut. Jest to potwierdzenie silnego trendu wśród młodych ludzi, których decyzje są świadome, coraz częściej podyktowane troską o innych i planetę" - mówi dyrektor ds. Certyfikacji V-Label Polska Przemysław Chojnicki. Zaznaczył, że to właśnie ta grupa wiekowa już za kilka, kilkanaście lat będzie miała decydujący wpływ na kształtowanie otaczającego nas świata.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9152
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.