Badanie: Bezpieczeństwo żywności ważniejsze niż ochrona środowiska

Autor: dlahandlu.pl 22 lipca 2020 11:39

Badanie: Bezpieczeństwo żywności ważniejsze niż ochrona środowiska Konsumenci chcą kupować bezpieczną żywność, fot. Shutterstock

Według przeprowadzonego przez DNV GL badania ViewPoint, bezpieczeństwo żywności jest dla konsumentów dużo ważniejsze, niż kwestie związane z ochroną środowiska.

Bezpieczeństwo żywności (55% respondentów) oraz kwestie zdrowotne (53%) uznane zostały za dużo ważniejsze od szerszych uwarunkowań zewnętrznych, takich jak środowisko (38%) oraz aspekty społeczne (35%).  

Podczas podejmowania decyzji zakupowych, szersze zagadnienia, takie jak środowisko, czy aspekty społeczne wzbudzają dużo mniejsze zainteresowanie konsumentów. Wyjątkiem są tu kwestie związane z odpadami i recyklingiem. Mimo pewnych różnic geograficznych, będących często wynikiem lokalnych przepisów, kontekstu, czy niedawnych skandali, wydaje się, że takie problemy, jak na przykład ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, prawa człowieka, czy dobrostan zwierząt, mają mniejsze znaczenie (odpowiednio 10%, 13% i 16%).

Badanie ujawniło pewną wyraźną różnicę: niemarkowa żywność pakowana nie cieszy się takim samym zaufaniem, jak artykuły markowe (wskazania 69% i 85%). Pojawiły się jednak oznaki, że rozwiązania cyfrowe, takie jak kody QR pozwalające prześledzić jednostkową historię produktu, mogą sprzyjać budowaniu zaufania. Z kodów QR na opakowaniach regularnie korzysta jedynie 19% konsumentów, jednakże odsetek ten wzrósłby do 65%, gdyby uznano, że narzędzie to zapewnia wgląd w informacje o pochodzeniu produktu i umożliwia weryfikację spełnienia norm bezpieczeństwa żywności. Konsumenci są nawet skłonni płacić więcej za produkty, którym ufają.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,62

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.