Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie: Biedronka utraciła ok. 22 proc. potencjalnych aktów zakupowych

Z analizy firmy doradczej OC&C Strategy Consultants wynika, że im więcej sklepów ma sieć i im bliżej jest klienta, tym mniejsze prawdopodobieństwo utraty części sprzedaży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.
Reklama

- Odnajdujemy odwrotnie proporcjonalną zależność pomiędzy liczbą sklepów danej sieci, a wielkością utraconej sprzedaży z powodu dużej odległości sklepu („store too far”) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

Według OC&C Strategy Consultants – sieć E.Leclerc, posiadająca w 2014 roku 43 sklepy w Polsce, utraciła ok. 39 proc. potencjalnych aktów zakupowych z powodu niewystarczającej bliskości sklepów.  Z kolei sieć Alma Market (44 punkty sprzedaży) oraz sieć Piotr i Paweł (100 sklepów) utraciły po ok. 38 proc. potencjalnych aktów zakupowych.

Natomiast sieć Biedronka (2550 sklepów) utraciła ok. 22 proc. potencjalnych aktów zakupowych.

Więcej: portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum