Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie BNP Paribas: Młodzi konsumenci wciąż preferują zakupy w sklepach stacjonarnych

Pokolenie milenialsów (osoby między 18 a 35 rokiem życia) uwielbia kupować i wciąż preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych – pokazują najnowsze badania L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance.
Reklama

Jak wynika z raportu, 59 proc. Polaków między 18 a 35 rokiem życia uważa, że zakupy to przyjemność - to więcej niż europejska średnia (57 proc.). Największymi entuzjastami zakupów są Włosi (73 proc. młodych uważa je za przyjemność) i Francuzi (68 proc.).

78 proc. europejskich milenialsów lubi zakupy w dużych sklepach spożywczych, a 38 proc. ocenia, że w ostatnich 12 miesiącach ich siła nabywcza wzrosła, 54 proc. zamierza ją podnieść w ciągu nadchodzących 12 miesięcy. 80 proc. milenialsów pozytywnie ocenia filozofię współdzielenia, a 52 proc. uważa, że za 10 lat sprzedawcy zostaną zastąpieni przez wirtualnych doradców lub sztuczną inteligencję

Młodzi Polacy chętnie wybierają się na zakupy, ponieważ coraz lepiej oceniają swoją sytuację życiową. W skali od 1 do 10 przyznają 5,8 pkt., czyli o 0,3 pkt. mniej niż średnia europejska dla 17 krajów biorących udział w badaniu. Na dobre oceny wpływa m.in. poprawiająca się sytuacja gospodarcza, a wraz z nią rosnąca siła nabywcza. 38 proc. młodych ludzi biorących udział w badaniu ocenia, że ich siła nabywcza wzrosła, a tylko co piąty z nich uważa, że uległa pogorszeniu. Co więcej, ponad połowa młodych ludzi zamierza poprawić swoją sytuację finansową w ciągu najbliższych 12 miesięcy. 

– Milenialsi lubią wydawać pieniądze w sklepach – zarówno dużych, jak i lokalnych, stacjonarnych i internetowych, choć wciąż wolą tradycyjną formę zakupów. Przede wszystkim dlatego, że przywiązują dużą wagę do możliwości dotknięcia i dokładnego obejrzenia produktu (tę kwestię jako ważną wskazuje 60 proc. ankietowanych). Co istotne, cenią sobie to, że towar jest dostępny na miejscu i mogą go mieć od razu, bez konieczności czekania na przesyłkę. Doceniają, że działanie produktu może zostać zademonstrowane przez sprzedawcę – dzięki czemu mają poczucie, że dokładnie go sprawdzili i podjęli dobrą decyzję zakupową – powiedział Krzysztof Wojciechowski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Consumer Finance w Banku BGŻ BNP Paribas. 

Mimo to przedstawiciele młodego pokolenia dostrzegają minusy tradycyjnej formy zakupów. Uważają, że głównymi wadami sklepów stacjonarnych są: długi czas oczekiwania w kolejce do kasy, niedostępność niektórych produktów, problemy z dojazdem do sklepu i zaparkowaniem samochodu, zbyt ograniczone godziny otwarcia czy niewystarczająco wykwalifikowany personel. 8 na 10 europejskich milenialsów jest zadowolonych z jakości obsługi w sklepach — w żadnym z badanych krajów nie stwierdzono zauważalnego niezadowolenia. Zdają sobie jednak sprawę, że w przyszłości część zawodów – w tym na przykład sprzedawcy – może zostać zlikwidowana na rzecz sztucznej inteligencji. 52% milenialsów uważa, że za 10 lat sprzedawcy zostaną zastąpieni przez wirtualnych doradców. 

Millenialsi jednak nie tylko wydają. Jak wynika z badania, coraz większą wagę przywiązują również do oszczędzania. 67 proc. młodych Europejczyków deklaruje, że chciałoby oszczędzać więcej. Dlatego właśnie zwracają uwagę na to, co, gdzie i za ile kupują. Chętnie wybierają najtańszą formę zakupów – częściej nawet niż pokolenie po 35. roku życia. 

Młodzi ludzie chętnie korzystają też z wynajmowanych samochodów, czy mieszkań. Nie stronią od zakupów używanych przedmiotów. 80 proc. badanych jako pozytywną wskazuję filozofię współdzielenia. W czołówce największych jej entuzjastów znajdują się Norwegowie, Francuzi i Hiszpanie. Z kolei Węgrzy i Czesi korzystają z tego modelu zdecydowanie mniej chętnie. 

- Badanie L’Observatoire Cetelem de la Consommation z 2018 roku pokazuje, że milenialsi twardo stąpają po ziemi, mają poczucie odpowiedzialności i racjonalnie planują swoje wydatki. Ta grupa to dobry klient dla sklepów stacjonarnych, ale sprzedawcy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami, usprawniającymi zakupy oraz w najbliższym czasie włączyć technologię cyfrową do swojego modelu biznesowego – czytamy w raporcie. 

Milenialsi, czyli przedstawiciele pokolenia Y, to ludzie urodzeni między początkiem lat 80. a połową lat 90. Na potrzeby badania L’Observatoire Cetelem przyjęto, że to grupa osób w wieku 18-35 lat.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.