Badanie: Co trzeci Polak przynajmniej jeden świąteczny prezent kupi w hipermarkecie
Jedna trzecia Polaków prezenty na tegoroczne święta zamierza kupić przez internet, dodatkowo dwie trzecie zajrzy do sklepu konkretnej marki. Co trzeci Polak deklaruje, że przynajmniej jeden świąteczny prezent kupi w hipermarkecie - wynika z ostatniego przed Świętami badania przeprowadzonego na zlecenie portalu Giftbook.eu.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Prezenty dla najbliższych zrobi 82,4 proc ankietowanych. Pytani przez Instytut Homo Homini respondenci najczęściej wskazywali, że prezenty kupią w małych sklepach konkretnych marek, odpowiedź taka uzyskała aż 62,5 proc. wskazań. Kolejnym miejscem zakupu prezentów są sklepy internetowe z bardzo dobrym wynikiem 31,1 proc. Na trzecim miejscu znalazły się super i hipermarkety - 30,2 proc. wskazań. Co ciekawe, 6 proc. badanych wskazało także na bazary i targowiska (w tym wypadku wyniki nie sumują się do 100 proc. gdyż badani mogli wskazać więcej niż jedno miejsce).
22 proc. mężczyzn zamierza prezenty kupić za pośrednictwem sklepów on-line, natomiast odsetek kobiet zainteresowanych takimi zakupami wynosi 14 proc. Jednak kobiety (54 proc.) znacznie chętniej niż mężczyźni (45 proc.) wybiorą się do konkretnych sklepów, gdzie będą szukać świątecznych prezentów. Najwięcej potencjalnych klientów e-commerce ma w grupie wiekowej 18-24 lata (45 proc.), a najmniej grupie badanych powyżej 65 roku życia (6 proc.).
22 proc. mężczyzn zamierza prezenty kupić za pośrednictwem sklepów on-line, natomiast odsetek kobiet zainteresowanych takimi zakupami wynosi 14 proc. Jednak kobiety (54 proc.) znacznie chętniej niż mężczyźni (45 proc.) wybiorą się do konkretnych sklepów, gdzie będą szukać świątecznych prezentów. Najwięcej potencjalnych klientów e-commerce ma w grupie wiekowej 18-24 lata (45 proc.), a najmniej grupie badanych powyżej 65 roku życia (6 proc.).
Badanie, na zlecenie portalu Giftbook.eu zostało przeprowadzone w pierwszej połowie grudnia przez Instytut Homo Homini na reprezentatywnej próbie 1066 respondentów.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama