Badanie: Czym kierują się matki przy wyborze żywności dla dzieci
Jakość (77 proc. wskazań), cena (51 proc.) i bezpieczeństwo (46 proc.) produktu to główne czynniki, jakimi matki kierują się przy wyborze żywności i napojów dla dzieci. Na pochodzenie produktu (produkt polski) wskazało 21 proc. ankietowych. Wybierając produkty matki polegają głównie na własnym doświadczeniu (59 proc. wskazań), ale też na poradach znajomych/rodziny (28 proc.) oraz ekspertów/lekarzy (20 proc.). - to wnioski z badania przeprowadzonego przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka.
Większość badanych wskazuje, że łatwo jest znaleźć wiarygodne informacje na temat produktów dla dzieci. W kontekście wyboru szeroko rozumianych produktów dla dzieci oprócz własnego doświadczenia istotnym źródłem informacji dla matek są także znajomi i rodzina. Znaczące są również serwisy internetowe dla rodziców, fora dyskusyjne, serwisy cenowe oraz eksperci. Serwisy internetowe są istotnym źródłem informacji przy wyborze zabawek i akcesoriów dla niemowląt i małych dzieci.
– W dobie nadmiaru informacji oraz kryzysu autorytetów, opinia zwykłych konsumentów, rodziny i znajomych jest najchętniej wykorzystywanym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji, zaraz po własnym doświadczeniu – stwierdza dr Jolanta Tkaczyk, ekspert w dziedzinie zachowań konsumentów z Akademii Leona Koźmińskiego. – Nie oznacza to wcale, że źródła formalne nie są brane pod uwagę przy wyborze produktów. Nie są one jednak rozpatrywane jako pierwotne źródło informacji, a raczej wspierają wybory konsumentów na przykład na etapie porównywania produktów konkurencyjnych.
Jak pokazują badania przeprowadzone przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka przy wsparciu Żywiec Zdrój, 54 proc. matek dzieci w wieku 0-6 lat, kupując dla nich produkty często szuka rekomendacji znanych organizacji lub instytucji medyczno-naukowych, 69 proc. ma zaufanie do tych rekomendacji, 72 proc. uważa, że przyznając rekomendację instytucje te kierują się ekspercką wiedzą, a prawie 80 proc. jest zazwyczaj zadowolona z produktów, które taką rekomendacje posiadają.
Rekomendacja instytucji ma największe znaczenie w przypadku żywności i napojów (81 proc. wskazań) oraz kosmetyków (68 proc. wskazań). Instytut Matki i Dziecka jest w opinii konsumentek najbardziej znaną instytucją rekomendującą produkty dla dzieci, a jego oznaczenie jest rozpoznawalne przez 94 proc. z nich.
Badanie zostało przygotowane przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego i Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka, a zrealizowane przy wsparciu Żywiec Zdrój przez Kantar MillwardBrown w maju 2018 roku na reprezentatywnej próbie 1001 matek z dziećmi w wieku 0-6 lat. Próba była ważona do populacji Polski w oparciu o parametry: wielkość zamieszkania i województwo.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 17:12 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
- 13:11 Rzecznik MŚP przeciwny dokręcaniu mandatowej śruby przedsiębiorcom
- 11:26 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
- 10:24 Kraska o obostrzeniach od 1 lutego: jakieś poluzowania wystąpią
- 10:16 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:37 Nawet 20 tys. lokali gastronomicznych wznowiło działalność po 18 stycznia
- Pt 19:23 MRPiT: Grudniowa sprzedaż silniejsza niż rok wcześniej
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.