PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Dla sporej części konsumentów produkty bio to oszustwo za wyższe pieniądze

Autor: dlahandlu.pl 29 stycznia 2020 09:58

Badanie: Dla sporej części konsumentów produkty bio to oszustwo za wyższe pieniądze Fot. Shutterstock.com

Rynek produktów bio stale rośnie. Częściej i więcej produktów bio chciałoby kupować aż 62 proc. badanych. Na przeszkodzie stoi brak zrozumienia czym jest bio oraz brak pewności, że produkt oznaczony jako bio, jest nim w rzeczywistości – wynika z autorskiego raportu „Bio – szansą rynkową”, który przygotowała agencja badawcza IQS.

BIO rynek
Produkty bio w Polsce kupujemy sporadycznie. Twierdzi tak 67 proc. konsumentów. Jedynie 19 proc. badanych robi to regularnie. Barierą jest cena. Aż 68 proc. badanych twierdzi, że produkty bio są dla nich za drogie. Kategorie, w których najczęściej dokonujemy zakupów bio, to: warzywa i owoce (59 proc. badanych), jaja (54 proc.), nabiał, produkty mleczne i sery (49 proc.) oraz nasiona, ziarna, orzechy, pestki i bakalie (38 proc.).

- W raporcie zidentyfikowaliśmy cztery duże napięcia, które obecnie są bardzo nośne i przebijają  się przez wiele różnych kategorii. Na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo, bo jedzenie w Polsce powoli staje się źródłem strachu, autentyzm, ponieważ konsumenci coraz bardziej świadomie poszukują produktów prostych i naturalnych. Kolejnym jest demokratyzacja zdrowia, ponieważ w Polsce rosną nierówności społeczne, a produkty takie jak bio stały się elementem segregacji żywieniowej - dzieli ludzi na tych, których stać na bio i takich, którzy muszą omijać bio-półki w sklepach szerokim łukiem. I wreszcie styl życia, bo nasze codzienne wybory konsumenckie częściej niż kiedyś są odzwierciedleniem wartości i postaw, jakie prezentujemy - powiedział Grzegorz Giza z agencji badawczej IQS, która jest autorem raportu „Bio - szansą rynkową.”

BIO moda
Aż 75 proc. badanych dostrzega, że sięganie po produkty bio jest teraz coraz bardziej modne i coraz więcej ludzi to robi. ¾ z nas kojarzy artykuły bio z wysoką jakością i produktami z wyższej półki. Uważamy, że artykuły bio są zdrowe (70 proc.), w pełni naturalne – bez chemii i toksyn (67 proc.) oraz że mają prosty, krótki skład (62 proc.) i zawierają więcej witamin i minerałów niż „zwykłe” produkty (61 proc.). Ponadto, ich smak jest prawdziwy i autentyczny (twierdzi tak 65 proc. badanych).

BIO ściema
Dla sporej części konsumentów produkty bio to oszustwo za wyższe pieniądze, w którym chodzi o to, żeby sprzedać ten sam produkt za wyższą cenę. Twierdzą, że to typowa marketingowa ściema ze strony wielkich producentów, którzy kreują się na „ą ę eko, bio”. 43 proc. klientów twierdzi, że często na produktach jest napisane bio, ale one z założenia takie nie są. Dodatkowo, co czwarty Polak przyznaje, że nie widzi różnicy w jakości, składzie i smaku pomiędzy „artykułami bio”, i „nie bio” i dlatego twierdzi, że bio to kontynuacja szkodliwego trendu, który polega na wmawianiu ludziom, co mają myśleć, co jeść i jak żyć. Poczucie „ściemy” pogłębiają opakowania. Konsumenci są wyczuleni na niekonsekwencje polegające na sprzedawaniu produktów bio w plastikowych opakowaniach, podczas gdy 77 proc. z nich zgadza się, że tego rodzaju artykuły powinny być opakowane w taki sposób, by nie szkodzić środowisku.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4881
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,59

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,18

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.