PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Badanie: Dla sporej części konsumentów produkty bio to oszustwo za wyższe pieniądze

Autor: dlahandlu.pl 29 stycznia 2020 09:58

Badanie: Dla sporej części konsumentów produkty bio to oszustwo za wyższe pieniądze Fot. Shutterstock.com

Rynek produktów bio stale rośnie. Częściej i więcej produktów bio chciałoby kupować aż 62 proc. badanych. Na przeszkodzie stoi brak zrozumienia czym jest bio oraz brak pewności, że produkt oznaczony jako bio, jest nim w rzeczywistości – wynika z autorskiego raportu „Bio – szansą rynkową”, który przygotowała agencja badawcza IQS.

BIO bałagan
Badanie ujawniło istotnie różnice w samym rozumieniu bio. W najmłodszej grupie badanych, w wieku 18-24 l., bio rozumiane jest jako zmiana, dobro, pomysłowość i kreatywność w podejściu do produktów. W grupie dzisiejszych 40- i 50-latków produkty bio to głównie bezpieczeństwo, zaufanie, powrót do normalności i duma (aż 55 proc. badanych uważa, że wyprodukowane w Polsce produkty bio są o wiele lepsze od tych z zagranicy). Niezależnie od różnic semantycznych aż 56 proc. badanych Polaków przyznaje, że nie ma pewności, że coś jest naprawdę bio. Głównym wyznacznikiem bio pozostaje certyfikat, ale z jakimikolwiek oznaczeniami produktów bio spotkało się jedynie 36 proc. respondentów. Największą znajomość certyfikatów w Polsce ma oznaczenie „100% NATURAL”, które znacznie wyprzedza unijny „zielony liść”. Certyfikatom ufają głównie najmłodsi. Wraz z wiekiem zaufanie do różnego rodzaju oznaczeń słabnie. Poza certyfikatem liczy się jeszcze przebadany skład (brak „chemii”) – 22 proc. odpowiedzi oraz zawartość tylko naturalnych składników - 21 proc.

BIO liderzy
Wiele w obszarze demokratyzacji i edukacji dotyczącej bio mogą zrobić sieci spożywcze. Obecnie za najbardziej kojarzoną z produktami bio sieć uchodzi Lidl (29 proc. respondentów, głównie w grupach wiekowych 18-24 i 25-34 lata). W dalszej kolejności są Biedronka (11 proc.) i Carrefour (8 proc.). Oczekiwania konsumentów względem sklepów spożywczych w obszarze bio dotyczą atrakcyjnych cen na tego rodzaju produkty, nadzór nad tym, aby artykuły bio nie zawierały szkodliwych składników oraz wprowadzanie biodegradowalnych opakowań. Pomysł stworzenia osobnych działów z produktami bio, jakie istnieją we wszystkich wspomnianych sieciach, jest bardzo pozytywnie oceniany przez klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5471
Ilość aktualnych ofert: 446307

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    10,99

  • Śr

    6,63

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.