PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Mocno wzrosła w gazetkach handlowych promocja alkoholi 50 ml

Autor: MondayNews 21 lutego 2020 10:43

Badanie: Mocno wzrosła w gazetkach handlowych promocja alkoholi 50 ml Fot. materiały prasowe

Analiza firmy Hiper-Com Poland oraz Grupy AdRetail wykazała, że od 2018 do 2019 roku zmniejszyła się liczba promocji tzw. małpek w gazetkach handlowych. Różnica wyniosła 14 proc. Wódki czyste zaliczyły spadek o 26 proc., a smakowe – o 12 proc. Wyłącznie spirytusy poszły w górę, tj. o 15 proc. Biorąc pod uwagę pojemność opakowania, tylko butelki 50 ml odnotowały wzrost, który był na poziomie 140 proc. Ten format ma jeszcze dość znikomy udział w rynku, jednak eksperci zauważają, że pięćdziesiątki zapewniają klientom największą dyskrecję, co w przyszłości może jeszcze bardziej zwiększyć ilość tego typu akcji.

Produkty 100 ml straciły 15%, a 200 ml – 14%. Z kolei w przypadku spirytusów znacznie ma to, że są wśród nich niektóre koniaki, brandy i destylaty owocowe. A tych używa się np. do wzmacniania napojów.

– Dane branży spirytusowej wskazują, że Polacy wypijają każdego dnia nawet 3 mln takich buteleczek. Jedna trzecia z nich jest sprzedawana przed południem. W mojej ocenie, ten niepozorny produkt kształtuje bardzo niebezpieczny nawyk codziennego spożywania alkoholu. Sieci handlowe mogą temu przeciwdziałać właśnie poprzez ograniczanie promocji tego typu artykułów – komentuje Karol Kamiński, Dyrektor Zarządzający Grupą AdRetail.

Z kolei Katarzyna Grochowska, Project Manager w Hiper-Com Poland, podkreśla, że liczba promocji w gazetkach zawsze jest odpowiedzią na panujące trendy, oczekiwania i potrzeby konsumentów. Coraz więcej Polaków chce pić okazjonalnie alkohol z wysokiej półki. A tylko niektórzy klienci kupują małpki bez względu na to, czy są one promowane. Dlatego sieci wolą przeznaczać większą powierzchnię gazetek na inne produkty.

– Można było zwolnić z promocją małpek, bo uruchomił się trend trwałej sprzedaży tego towaru. Jeśli chodzi o spirytusy, trzeba pamiętać o tym, że są wśród nich niektóre koniaki, brandy i destylaty owocowe. Wzrost promocji małych butelek z takimi trunkami może wynikać z tego, że używa się ich jako dodatków do deserów i napojów smakowych – tłumaczy dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Patrząc na pojemość opakowań, tylko butelki 50 ml odnotowały wzrost i to aż o 140%. Należy jednak podkreślić, że ich udział w gazetkach jest znikomy. Jak podkreśla Karol Kamiński, najmniejsze małpki stały się wygodną używką dla osób uzależnionych od alkoholu. Ci konsumenci z pewnością podnieśli na nie popyt. Odpowiedzią na to było zwiększenie produkcji i promocji. Kilkuzłotowa cena nie obciąża mocno zakupów klienta, ale jest proporcjonalnie wysoka do dużej butelki. I na tym właśnie zyskuje handel.

– Butelki 100 ml zaliczyły spadek na poziomie 15%. Wódki czyste miały o 27% mniej promocji, a smakowe – o 13%. Tylko spirytusy pozostały bez zmian. Takie opakowania są mało poręczne i dyskretne w porównaniu do pięćdziesiątek. Ponadto wypicie na raz setki może utrudnić pracę, a przechowywanie jej otwartej kończy się rozlaniem, wstydem lub problemami z pracodawcą – tłumaczy dr Faliński.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6595
Ilość aktualnych ofert: 427303

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,63

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.