Badanie: Na decyzje zakupowe Polaków wpływa asortyment pobliskich sklepów
Wyniki badania przeprowadzonego na początku br. przez ASM Group S.A. pokazują, że jeśli chodzi o produkty spożywcze, Polacy mają mocno zakorzenione nawyki zakupowe. Więcej niż połowa deklaruje, że promocje nie wpływają na ich decyzje zakupowe. Raport pokazuje też, że najczęściej zakupy spożywcze robione są w pobliżu miejsca zamieszkania.
Ponadto, jak wskazuje badanie, status związku w dużym stopniu wpływa na towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze.
Badanie ASM Group „Z perspektywy klienta” wykazało, że 43% ankietowanych kupuje towary objęte promocją. Tylko 3% badanych przyznało przy tym, że ma problemy z zakupem produktów, których nie planowała. Jak wskazują eksperci ASM Group, świadczy to o postępującej automatyzacji zakupów, wynikającej w dużej mierze z pospiechu. Wypracowane nawyki zakupowe mogą więc pomóc konsumentom oszczędzić czas. Eksperci zwracają jednak uwagę, że kryterium to staje się dominującym w procesie robienia zakupów artykułów spożywczych, co nie jest równoznaczne z optymalnym wyborem poszczególnych produktów.
- Konsumenci nie chcą tracić czasu na błądzenie po alejkach sklepowych. W miejscu sprzedaży zachowują się automatycznie, z wgranymi odgórnie nawykami. Wybierają najczęściej te same produkty, nie bacząc na nowości, zmiany cen itp. - wskazuje Patryk Górczyński, dyrektor generalny ASM Sales Force Agency, należącej do ASM Group. - Często wrzucają do swojego koszyka rzeczy w sposób intuicyjny i bezrefleksyjny, sugerując się znanym opakowaniem lub etykietą, rzadko dając sobie szansę na sprawdzenie i przeliczenie różnic pomiędzy poszczególnymi produktami – dodaje.
Jak wskazują eksperci, nawyki zakupowe i żywieniowe konsumentów - w przypadku produktów spożywczych - kształtowane są przez ofertę sklepu, w którym robią oni zakupy. Według badania ASM Group, 70% ankietowanych robi zakupy tylko w jednym lub dwóch sklepach, najczęściej wybierając przy tym te, które znajdują się najbliżej domu.
- Nasze badanie pokazuje, że asortyment sklepów znajdujących się w pobliżu domostw ma bardzo duży wpływ na nasze późniejsze decyzje zakupowe. To w nich najczęściej robimy zakupy. Podczas rozmów z ankietowanymi ani jeden z respondentów nie narzekał na zbyt wąską ofertę w najczęściej wybieranych sklepach, a ich ograniczenia w zakresie poszerzania oferty spotykają się z dużą wyrozumiałością. Większość badanych przyzwyczaiła się do tego, że oferta w najbliższym sklepie jest uboga. W takiej sytuacji łatwo jest nieświadomie wypracować nawyki zakupowe - mówi Marcin Gieracz, producent badania, dyrektor generalny Rubikom Strategic Thinking.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 12:21 KOWR promuje za granicą polską żywność pomimo pandemii
- 11:13 Badanie: Ponad 65 proc. przedsiębiorców uważa, że pandemia trwale zmieni...
- 10:14 Rok 2021 przyniesie dalszy rozwój sieci 5G i internetu rzeczy
- 10:07 Wartość banknotów w Polsce w ciągu dekady potroiła się
- Sb 17:12 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
- Sb 13:11 Rzecznik MŚP przeciwny dokręcaniu mandatowej śruby przedsiębiorcom
- Sb 11:26 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.