Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Badanie: Najważniejsze dla sukcesu akcji promocyjnej są nagrody

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Sodexo, w ostatnim roku aż 73 proc. Polaków wzięło udział w różnego rodzaju promocjach, a 50 proc. z nich korzysta z promocji raz w miesiącu i częściej.
Reklama
  • Jak potwierdza badanie Sodexo „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie” angażujemy się w różnego rodzaju akcje promocyjne ponieważ chcemy zdobyć atrakcyjne nagrody i oszczędzać – takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 63,4% i 58% uczestników.
  • Niemal połowa Polaków korzysta z promocji dla zabawy i chęci urozmaicenia codziennego życia. Co dziesiąty badany chce poprzez udział w akcji promocyjnej zdobyć nową wiedzę.

 

- Badanie potwierdziło, że konsumenci są tak przyzwyczajeni do różnego rodzaju działań promocyjnych, że trudno wyobrazić sobie zwiększanie sprzedaży czy udziałów w rynku bez ich organizacji. Najważniejsze dla sukcesu akcji promocyjnej są nagrody. To właśnie one przyciągają zainteresowanie klientów, angażują i motywują do konkretnych zachowań lub do interakcji z firmą, marką czy produktem. Dlatego tak ważna jest ich atrakcyjność, odpowiednie dopasowanie do preferencji i oczekiwań grupy docelowej, a także ich forma - mówi Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services.

image_processing20211019-16353-17cbuzd.jpg
image_processing20211019-16353-17cbuzd.jpg

Kto kocha promocje?

Miłośników mądrego kupowania jest wśród nas bardzo wielu. Na przestrzeni ostatniego roku niemal 73% Polaków przynajmniej raz wzięło udział w loterii, konkursie lub innej ofercie promocyjnej. Co ciekawe, z takich ofert częściej korzystali ankietowani z młodszych grup wiekowych (18 – 29 lat: 80,0%; 30 – 39 lat: 82,9%). Na pytanie o częstotliwość swojego zaangażowania w takie akcje, respondenci najczęściej (50% wskazań) odpowiadali, że uczestniczyli w nich co najmniej raz w miesiącu. Z kolei respondenci w wieku powyżej 60 lat zdecydowanie częściej wskazywali całkowity brak zaangażowania w akcje promocyjne (40,9%). Zaledwie co czwarty Polak przyznał, że w ostatnim roku, ani razu nie dał się skusić żadnej promocji.

Ulubione promocje Polaków

Aż 7 na 10 respondentów bierze udział w programach lojalnościowych, a niemal 2/3 w loteriach. Największą zachętą do wzięcia udziału w promocjach dla 71% ankietowanych są nagrody pieniężne, takie jak np. wartościowe karty podarunkowe, eVouchery do konkretnych sklepów czy karty przedpłacone jak wirtualna czy klasyczna Karta Premiowa Sodexo. Nagrody rzeczowe w postaci, np. sprzętu elektronicznego czy RTV lub hulajnogi, są atrakcyjne tylko dla połowy ankietowanych. Znacznie niżej zostały ocenione rabaty czy wręczanie produktów własnych danego producenta, które paradoksalnie są tak często stosowane w praktyce. Z kolei prezenty w formie przeżyć, typu wycieczki czy pobyty w SPA, są w stanie zainteresowań jedynie 20% badanych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.