PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Niemal 90 proc. małych i średnich firm prowadzi działania CSR skierowane do klientów

Autor: dlahandlu.pl 11 marca 2020 12:34

Firma, która nie czuje odpowiedzialności środowiskowej i nie dba o swój wizerunek, ponosi straty biznesowe i kadrowe. 58 proc. Polaków unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na otoczenie społeczne, a 52 proc. kandydatów przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu, bierze pod uwagę opinie o firmie zamieszczone w Internecie. Zdają sobie z tego sprawę mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Z raportu EFL „CSR w MŚP. Pod lupą” wynika, że aż 94 proc. przedstawicieli sektora MŚP prowadzi działania CSR skierowane do pracowników, a 89 proc. do klientów.

- Przedsiębiorstwa nie prowadzą swojego biznesu w próżni, lecz są zależne zarówno od otoczenia makro jak i mikroekonomicznego. Obecnie są pod wpływem wielu czynników negatywnych takich jak perspektywa kryzysu światowego, inflacja czy podwyżki cen energii. Z drugiej strony na znaczeniu zyskują miękkie czynniki jak relacje z pracownikami, klientami, dostawcami. Te coraz częściej stanowią obszary działań realizowanych w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Ma to znaczenie między innymi z uwagi na obecny rynek pracy – deficytowy pod względem zasobów obszar, który może stać się kluczowy dla biznesu w obliczu zmian demograficznych i oczekiwań najmłodszych pokoleń co do zachowania marek i wartości, jakie wyznają. Dlatego tak istotna jest odpowiedzialność społeczna i środowiskowa nie tylko wielkich korporacji, ale mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – zwraca uwagę Radosław Woźniak, prezes EFL.

Raport „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” dostarcza nam informacji na temat świadomości środowiskowej i oczekiwań konsumentów wobec firm. Co trzeci Polak wie, że poprzez swoje decyzje zakupowe może realnie wpływać na zmiany na świecie. Dla porównania, w opinii 30 proc. taką rolę odgrywają przedsiębiorstwa, a 22 proc. zapytanych uważa, że rząd centralny. W praktyce działania klientów wyglądają jeszcze bardziej zdecydowanie. Ponad połowa, 58 proc., unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na społeczeństwo lub środowisko, a 56 proc. przykłada wagę do tego, w jaki sposób produkty, które kupują, oddziałują na społeczeństwo i ekologię.

Nie tylko klienci, ale i pracownicy są zainteresowani zachowaniami marek oraz wartościami, jakie wyznają. Te coraz częściej mają wpływ na ich decyzje dotyczące wyboru miejsca pracy. Z 5. edycji raportu „Candidate Experience w Polsce” wydanego przez eRecruiter i Great Digital wynika, że obok warunków konkretnej oferty pracy (92 proc. wskazań), dla kandydatów podejmujących decyzję o zatrudnieniu, liczą się także opinie o firmie zamieszczone w Internecie. Taką odpowiedź udzieliło aż 52 proc. zapytanych. Do tego, co trzeci kandydat bierze pod uwagę opinie znajomych i członków rodziny, a co czwarty znajomość marki pracodawcy. Wpływ na nie mogą mieć właśnie działania prowadzone przez firmy w obszarze CSR.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6026
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    0,97

  • Min

    0,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.