PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Badanie: Niewłaściwe opakowanie może zniechęcić do ponownego zakupu

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2019 09:42

Badanie: Niewłaściwe opakowanie może zniechęcić do ponownego zakupu Fot. Shutterstock

Polacy spędzają nawet 40 dni swojego życia (prawie 19 minut tygodniowo) próbując rozpakować zbyt skomplikowane pakunki. Jedna czwarta respondentów twierdzi, że ma z tego powodu poczucie bycia pokonanym. Prawie 49 proc. przyznało, że czynność zakończyła się zniszczeniem lub uszkodzeniem samego produktu – wynika z badania zleconego przez DS. Smith. Jak okazuje badanie, połowa Polaków twierdzi, że frustrujące pakunki zniechęciły ich do ponownego zakupu wyrobu tej samej marki.

Poza tym problematyczne opakowania bywają przyczyną tarć w sezonie świątecznych uroczystości. Prawie 56% Polaków przyznało, że posprzeczało się z bliskimi z powodu związanego z otwieraniem skomplikowanych pakunków.

– Te wyniki pokazują, jak istotne jest, aby opakowanie spełniało swoje funkcje, czyli było estetyczne, wystarczająco odporne na zniszczenia, ale też łatwe w otwieraniu. Niedobrze, że marki i sklepy internetowe nie przyjmują bardziej integracyjnego podejścia do kwestii przesyłek – powiedział Mariusz Siwecki, E-Commerce Manager, DS Smith Polska. I dodaje, że DS Smith opracował prostsze w otwarciu pudełka oraz piktogramy, które mają pokazać klientowi jak otwierać opakowanie i ewentualnie jak przygotować je do zwrotu

Koszt problematycznej paczki

Koszt jest nie tylko emocjonalny, ale także finansowy — problem z przesyłkami zniechęca konsumentów do kupowania produktów określonych marek i zakupów w sklepach internetowych.

Rzeczywiście — połowa Polaków twierdzi, że frustrujące pakunki zniechęciły ich do ponownego zakupu wyrobu tej samej marki, a ponad jedna czwarta (27,9%) przyznała, że ​​nie zamówiła produktu online z powodu obaw o możliwość otwarcia przesyłki. Przy średnim koszcie utraconej sprzedaży jednego zakupu wynoszącym prawie 309 zł, problematyczne opakowania mogą kosztować firmy aż 3,28 mld zł rocznie.

Ta ogromna liczba nie obejmuje nawet około 70% osób, które chętniej dokonałyby zakupu produktów w łatwej do otworzenia paczce.

– W sytuacji gdy polscy konsumenci mają problem z otworzeniem średnio 17% pudełek i innych opakowań, widzimy jeszcze spore pole do wsparcia naszych Klientów, oferujących produkty online – dodał Mariusz Siwecki.

Dane zostały zebrane podczas badania przeprowadzonego przez OnePoll w listopadzie 2019 r. na zlecenie DS Smith. W Polsce dokonano je na próbie 1000 osób w wieku 18-55 lat.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7628
Ilość aktualnych ofert: 473251

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.