Badanie: Nowa praca na nowy rok
Blisko 6 na 10 uczestników najnowszego badania Pracuj.pl planuje podjąć postanowienia noworoczne związane z pracą. Najczęściej dotyczyć będą one zmiany pracodawcy, nowych umiejętności, a także balansu między życiem osobistym i zawodowym. Badani zaskakująco dobrze oceniają osobisty bilans roku „nowej normalności” – tylko 1/3 uważa, że kończy go w gorszej sytuacji zawodowej, niż poprzedni.
Jak wynika z najnowszych badań Pracuj.pl, tylko nieco więcej niż co trzeci respondent (36%) uważa, że kończy 2020 rok w gorszej sytuacji zawodowej, niż poprzedni. Wyraźnie więcej, bo blisko połowa badanych (48%) wystawia mu taki sam lub lepszy bilans, co poprzedniemu. Choć pandemia koronawirusa nie ustępuje, jej wpływ na osobistą sytuację pracowników zdaje się więc pod koniec roku nie spełniać najczarniejszych scenariuszy, prognozowanych kilka miesięcy temu.
Stosunkowo pozytywne podejście do własnej sytuacji w pracy łączy się u wielu badanych z gotowością na odważne ruchy w życiu zawodowym. Aż 64% respondentów planuje w przyszłym roku podjęcie ważnych kroków w karierze. Niewiele mniej, bo 62% wierzy, że ich sytuacja zawodowa w przyszłym roku ulegnie poprawie.
- Skutki pandemii będą miały wpływ na rynek pracy przez kolejnych kilka lat. Jednocześnie jednak 2021, a zwłaszcza jego druga połowa może przynieść według ekspertów faktyczne odmrożenie wielu dotkniętych kryzysem branż. W obliczu tych nadziei i obaw cieszy optymizm badanych. To w dużym stopniu właśnie od ich postaw będzie zależeć, jak szybko i sprawnie firmy będą reagować na kolejne zmiany na rynku pracy - komentuje Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj.
Pozytywne i aktywne nastawienie większości badanych przekłada się także na gotowość do podejmowania noworocznych postanowień związanych z pracą. Planuje je w tym roku blisko 6 na 10 respondentów badania Pracuj.pl. Czego dotyczyć będą postanowienia noworoczne badanych pracowników? Najczęstszym zobowiązaniem, jakie chcą podjąć jest zmiana pracy – wskazuje na nią 70% respondentów. Kolejne 50% chce w przyszłym roku nabyć nowe umiejętności, przydatne w rozwoju kariery. 38% respondentów planuje ponadto zadbać w większym stopniu o równowagę między życiem zawodowym i osobistym (work-life balance), a nieco mniej – zdobyć podwyżkę (28%) lub awans (15%).
Plany zawodowe i postanowienia badanych pokazują wyraźnie różnorodność i niejednolitość postaw, przyjmowanych w obliczu pandemii w minionych 12 miesiącach.
Wśród respondentów odzwierciedlają się trzy tendencje. Pierwszą tendencją jest zmęczenie obecnym miejscem pracy i chęć zmiany środowiska, podkreślona dodatkowo przez nowe, wymagające warunki na rynku. Drugą – gotowość do nabywania nowych umiejętności w obliczu zmian kompetencji, których poszukują pracodawcy. Trzecią – zmęczenie i stres związane z nowymi okolicznościami i chęć znalezienia bardziej zbalansowanej pracy. Te tendencje będą miały znaczący wpływ na zachowania kandydatów i pracowników także w przyszłym roku – podsumowuje Konstancja Zyzik.

- 15:27 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- 15:22 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- 15:20 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 15:04 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- 14:43 Owady zagoszczą na talerzach? UE zatwierdziła produkcję żywności z mącznikiem...
- 14:28 W 2020 r. przybyło netto 2,2 tys. lokali gastronomicznych
- 14:21 Grupa Chorten poszerza ofertę marki własnej o masło
- 13:46 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.