PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Badanie: Obecność na festiwalu Pol'and'Rock dobrym ruchem Lidla

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2019 12:34

Badanie: Obecność na festiwalu Pol'and'Rock dobrym ruchem Lidla fot. za polandrockfestival.pl

Niestandardowa forma promocji marek odbierana jest przez konsumentów najczęściej bardzo pozytywnie. Większość ankietowanych deklarowała, że chętnie bierze udział w niecodziennych akcjach marketingowych. Około dwie trzecie respondentów deklarowało, iż podoba im się taki sposób promocji oraz bezpośredni kontakt z marką, który ta forma promocji narzuca. Niewiele ponad połowa chętniej kupi i poleci bliskim promowane w ten sposób produkty. Ponad 50 proc. respondentów deklaruje również, iż dzięki niecodziennym akcjom promocyjnym poznała marki, których wcześniej nie znała - wynika z badania przeprowadzonego przez Havas Media Group.

Niestandardowe akcje promocyjne, przeprowadzane w czasie wakacji w kurortach nad polskim morzem oraz w górach, dotarły aż do blisko połowy (45,8%) spędzających tam urlop badanych. Najczęściej wymienianymi markami, które zostały zauważone przez uczestników badania były TVN, czyli organizowany przez stację „Projekt plaża”, Coca Cola, prowadząca akcję samplingową podczas wydarzenia Polsatu „Słoneczna stacja” oraz Red Bull i organizowany przez producenta napojów energetycznych konkurs lotów.

Badanie wykazało, iż niezwykle pozytywy odbiór mają akcje samplingowe. Akcja marki Coca Cola była jedną z najlepiej ocenianych, głównie dzięki rozdawaniu plażowiczom darmowych puszek napoju w miłej atmosferze. Ankietowani, którzy wybrali Coca Colę, uargumentowali wybór również przywiązaniem do marki – lubią ją pić, więc otrzymanie ich ulubionego napoju za darmo jest dużym atutem.

Podczas tegorocznych wakacji, na chociaż jeden z licznie organizowanych w tym roku festiwali udała się aż jedna piąta wszystkich badanych – najliczniej odwiedzanymi festiwalami były Pol’and’rock Festival, Open’er Festival oraz Orange Festival. Najbardziej zauważalnymi, podczas festiwali, przez respondentów markami były Red Bull, Play i Orange. Najlepiej ocenionymi zaś, według stosunku liczby osób, które uznały markę za jedną z najlepszych do liczby osób, które daną markę dostrzegły na festiwalu były Heineken, Lidl oraz Seat.



Zwraca uwagę bardzo wysoka pozycja marki Heineken, która chociaż od lat nie jest głównym sponsorem Opener’a, nadal korzysta z siły Festiwalu i chociaż dziś w skojarzeniach badanych, pojawia się najczęściej w kontekście serwowanego na imprezie piwa, nadal są osoby, bywalcy festiwalu, którym zdarza się powiedzieć, „że jadą na Heinekena”.



Lidl, który z kolei na terenie festiwalu Pol’and’rock stawia co roku swój sklep, również został wyróżniony przez uczestników badania. Aspekty, na które ankietowani zwrócili największą uwagę to przyjazna atmosfera w sklepie, wysoka jakość sprzedawanych produktów oraz dobra organizacja festiwalowego przedsięwzięcia. 

Badanie przeprowadziło Havas Media Group na reprezentatywnej próbie respondentów w ostatnim tygodniu sierpnia 2019 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,40

  • Śr

    3,59

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7972
Ilość aktualnych ofert: 460809

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.