PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Po pandemii wybierzemy się na zakupy, nawet z chudszym portfelem

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2020 12:37

Badanie: Po pandemii wybierzemy się na zakupy, nawet z chudszym portfelem fot. shutterstock, zakupy po czasach koronawirusa

46% Polaków planuje, że po zakończeniu pandemii dokona większych zakupów mimo, że aż 58% spodziewa się, że ich sytuacja finansowa się pogorszy – prezentujemy wyniki badania „Świat po pandemii”, zrealizowanego przez dział badań agencji Streetcom.

Z badania wynika, że 1/3 osób pracujących obecnie w systemie zdalnym, dla których stało się to nowym doświadczeniem, chcę przekonać firmę by, po zakończeniu ograniczeń, nadal tak pracować.

7% konsumentów pierwszy raz dokonało zakupów spożywczych przez internet. To prawie dwukrotny wzrost! Pierwszy odnotowaliśmy w naszym badaniu na temat zmian zakupowych po ograniczeniu handlu , 9% respondentów deklarowało, że w związku z zamknięciem sklepów w niedzielę, częściej robią zakupy spożywcze przez internet. Obecna sytuacja uczy nas tego w przyspieszonym tempie. Ten trend, jak również upowszechnienie się płatności zbliżeniowych kartą i zakupy jedzenia
z dowozem, zostaną z nami po zakończeniu pandemii.

W „Świecie po pandemii” zyskają usługi osobiste, które obecnie są mało dostępne lub nieakceptowane ze względu na ograniczenie kontaktów, tj. usługi kosmetyczne, fryzjerskie czy wizyty lekarskie. Równocześnie już nie będziemy tak chętnie spędzać wolnego czasu w dużych skupiskach. Straci branża „entertainment” – badani zadeklarowali, że ograniczą chodzenie do kina, na koncerty i uczestnictwo w festiwalach. Nie wiadomo jak wielka będzie to skala.

58% z nas obawia się swojej przyszłości finansowej – jesteśmy przekonani o tym, że się pogorszy, mimo to prawie połowa konsumentów deklaruje, iż planuje zwiększone zakupy po ustąpieniu zagrożenia. Niewątpliwie będą to zakupy niespożywcze i firmy powinny się przygotować do wzmożonej pracy. Obecnie mamy czas na przeglądanie, porównywanie i wybieranie, a będziemy konsumować
to co ograniczyliśmy czyli usługi, produkty do domu, elektronikę i odzież. Dla wielu konsumentów zmieni się też sposób nabywania dóbr. Doświadczenie koronowirusa, spowoduję przesunięcie nowej, dużej grupy konsumentów do zakupów on-line i utrwali ten nawyk wśród osób, które już z tego kanału korzystały.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6658
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.