Badanie: Polacy chcą robić świąteczne zakupy w sklepach stacjonarnych
Z badania Ipsos Mori na zlecenie firmy Elavon wynika, że rośnie zainteresowanie Polaków zakupami w sklepach stacjonarnych w okresie świątecznym. Dziewięciu na dziesięć (95 proc.) spośród 1092 uczestników badania deklaruje, że planuje robić zakupy w sklepie stacjonarnym, z czego 24 proc. twierdzi, że chcę w ten sposób wspierać lokalną gospodarkę. Obroty grudniowe w centrach handlowych były zazwyczaj o 50% wyższe od średniej miesięcznej z pozostałych 11 miesięcy. Jak będzie w tym roku?
Niemal połowa (49%) respondentów twierdzi, że pójście do stacjonarnego sklepu sprawia, że zakupy są szybsze i łatwiejsze, ponieważ mogą oni zobaczyć produkty na żywo. 45% ankietowanych wskazało na korzyści płynące z oceny jakości produktów na miejscu, co również wpływa na brak ewentualnej konieczności zwrotu towaru. Jedna trzecia konsumentów (33%) zamierza skorzystać z ofert i promocji dostępnych w sklepach, a 24% badanych chce wspierać lokalną gospodarkę. Podobna liczba respondentów (24%) chce wybrać się na jarmarki świąteczne i lokalne targowiska.
Lokalne punkty handlowe mogą cieszyć się większym powodzeniem i zainteresowaniem niż w poprzednich latach. 41% konsumentów planuje w tym roku ograniczyć swoje świąteczne wydatki. Dobra wiadomość to taka, że nieco większy odsetek respondentów (43%) przewiduje, że ich budżet na zakupy nie zmieni się, a 12% zakłada nawet jego zwiększenie.
Blisko 32% uczestników badania przewidziało, że w tym roku uroczystości będą odbywać się w mniejszym gronie. 7% respondentów potwierdziło, że pandemia koronawirusa wpłynęła na spadek ich dochodów, co bezpośrednio przekłada się na ograniczenie wydatków na zakupy.
45% badanych twierdzi, że wydłużenie godzin otwarcia sklepów sprawi, że zakupy będą bardziej komfortowe i wygodne. 44% konsumentów docenia możliwości płatności bezdotykowych oraz bezkontaktowych zakupów, a 36% respondentów uważa, że sklepy powinny wzmocnić działania w zakresie bezpieczeństwa i higieny robienia zakupów - to kolejne wnioski z badnia.
Badani zostali zapytani również o czynniki, które skłoniłyby ich do częstszych zakupów internetowych. Klientom najbardziej zależy na efektywnym i sprawnym systemie dostaw i zwrotów. Do zakupów online 37% respondentów zachęca niezawodny system dostarczania produktów. 32% docenia bezpłatne etykiety zwrotne, a 30% darmowe opakowania do zwrotu towarów.

-
Leonida 2020-12-10 19:30:39
Nawet mięso na święta zamówiłam online z odbiorem osobistym w sklepie Kiszeczka. Warzywa i owoce mam u pani na bazarku. Pozostałe zakupy prezentowe też oczywiście online i już mam praktycznie skompletowane.
- 19:17 Francja: Macron: dwa posiłki za 1 euro dla studentów w czasie pandemii
- 18:25 Europarlament przyjął sprawozdanie dotyczące prawa pracowników do bycia offline
- 17:01 Sprzedaż Burberry w Europie spadła o 40 proc.
- 16:51 Louis XIII Cabinets zadebiutował w Warszawie
- 16:47 Galeria Młociny inauguruje robienie zakupów poprzez streamingi live
- 16:45 Kraków: Policjantka próbowała ukraść alkohol w Biedronce
- 15:20 Jack Link's promuje się wśród e-graczy
- 15:16 Odzież i tekstylia marek własnych ALDI tylko z bawełną ze zrównoważonych upraw
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.