Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie: Polacy chcą usługi odroczonej płatności

Rosnące zapotrzebowanie klientów na wygodne formy odroczonej płatności będzie coraz silniejszym trendem obejmującym szeroką grupę towarów – również w takich kategoriach, jak np. odzież. Potencjał rozwoju usługi „kup teraz, zapłać później” leży w przyzwyczajeniach klientów, ich potrzebie prywatności i nowych możliwościach aplikacji mobilnych dostępnych na nasze smartfony - przekonują eksperci ITMAGINATION.
Reklama

– Konsumenci powoli przyzwyczajają się do tego, że w sklepach internetowych dostępna jest oferta finansowania zakupionych towarów – np. poprzez program ratalny. W niektórych branżach, jak przykładowo elektronika czy AGD, jest ona wręcz nieodłącznym krokiem procesu. Im bardziej jesteśmy do tego przyzwyczajeni online, tym bardziej brakuje nam tego w sklepach tradycyjnych – przekonuje Adam J. Kępa, VP & Head of Growth ITMAGINATION.

Jak pokazuje badanie wykonane na zlecenie ITMAGINATION, co piąty Polak w wieku 30-39 lat skorzystałby z możliwości zaciągnięcia kredytu za pomocą aplikacji mobilnej typu „Pay Later”, aby uniknąć konieczności rozmowy z pracownikiem banku – w oddziale lub np. w punkcie z ratami na terenie sklepu.
Jak działa taka forma płatności? Po zeskanowaniu metki towaru w aplikacji mobilnej, stworzonej właśnie do robienia zakupów, klient od razu otrzymuje ofertę finansowania: w formie odroczonej płatności lub zapłaty w ratach. Tego typu oferty skierowane są przede wszystkim do osób młodych, tzw. „Millenialsów”, którzy wolą swoje codzienne potrzeby załatwiać w świecie cyfrowym i preferują rozwiązania wykorzystujące nowe technologie, również w finansach. 

Jak podkreślają eksperci ITMAGINATION udostępnienie przez bank lub sklep aplikacji umożliwiającej płatność w modelu „kup teraz, zapłać później” otwiera nowe możliwości i udogodnienia dla klientów. 
Finansowanie zakupów w modelu „pay later” jest dostępne w coraz większej grupie sklepów stacjonarnych. Możliwość odroczenia terminu płatności lub zapłaty za towar w ratach oferują m.in. tak popularne sieci, jak H&M, Topshop czy Dorothy Perkins. W Polsce z podobnej usługi można skorzystać np. w sklepie Duka natomiast w Wielkiej Brytanii czy USA takie usługi stają się głównym narzędziem w walce o pozyskanie klienta.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum