Badanie: Polacy oczekują obniżek cen

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2020 12:48

Z badania Dentsu Aegis Network Polska wynika, że w najbliższym czasie większe zakupy zapowiada jedynie 9% badanych. Znaczna większość natomiast deklaruje utrzymanie koszyka zakupowego na niezmienionym, ograniczonym obecnie poziomie. Częściej zwracamy uwagę na najbliższe sąsiedztwo i bardziej skłonni jesteśmy kupić produkt od lokalnego dostawcy, ale cena przy wyborze wciąż gra istotną rolę.

W majowej odsłonie badania ankietowani przyznali, że w swoich gospodarstwach domowych częstotliwość robienia zakupów nie zmieniła się (takiej odpowiedzi udzieliło 66% ogółu). Natomiast ponad połowa - 56% wspiera lokalny biznes kupując produkty u rodzimych dostawców, a 52% robi to częściej niż w czasach przed pojawieniem się wirusa COVID-19.

Przez te trzy miesiące badani nie oczekiwali ograniczenia działań reklamowych. Żywimy nadzieję co do obniżek cen (56% ogółu badanych) i dbania o zachowanie higieny i sterylności (47% ogółu badanych). Aspekt dotyczący dbania o higieniczne warunki produkcji, dostaw czy sprzedaży produktów jest szczególnie istotny zwłaszcza dla kobiet (52% ogółu badanych kobiet, 43% ogółu badanych mężczyzn).

12% ogółu badanych deklaruje, że codzienne zakupy w dalszym ciągu stanowią dla nich wyzwanie. Opadły także początkowe negatywne emocje, a badani obawiają się zakażenia już „tylko” w 50%, zaś przebywania w większych skupiskach ludzkich w 48%. W dalszym ciągu połowa badanych odczuwa niepokój związany z wychodzeniem do sklepu na codzienne zakupy a strach ten silniej towarzyszy kobietom. Jedyne 21% ogółu badanych zadeklarowało, że nie odczuwa żadnego dyskomfortu w związku z wychodzeniem z domu w celach zakupowych.

Badani zapytani o plany zakupowe przyznali, że chętnie odwiedzą stacjonarny sklep remontowo-budowalny (22% ogółu) czy zaopatrzą się w artykuły ogrodnicze (24% ogółu). Poluzowanie restrykcji, to także wzrost mobilności i odwiedzanie miejsc, które jeszcze niedawno były omijane. Część osób wróciła z pracy zdalnej do biur, a to wiąże się z powrotem niektórych potrzeb zakupowych - więcej badanych w maju osób planuje odwiedzić stację benzynową (38% ogółu badanych). Wśród kobiet pojawia się również potrzeba odwiedzenia w najbliższym tygodniu drogerii (25% badanych kobiet).

 57% badanych zadeklarowało, że obecnie częściej niż kiedyś korzysta z zakupów online, a w najbliższym tygodniu zakupów  za pośrednictwem internetu zamierza dokonać 36% badanych. W sieci dokonujemy zakupów nieco innych niż w rzeczywistości. W wersji online badani najchętniej poszukują produktów z kategorii: odzież i obuwie. W mniejszym stopniu korzystamy z kultury i rozrywki (21%), kupujemy artykuły ogrodnicze (18%) czy elektornikę (14%). Zakupy spożywcze online robi tylko 14% ankietowanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6471
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,49

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.