PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Pracownicy myślą o zmianie branży

Autor: dlahandlu.pl 22 kwietnia 2020 14:48

64 proc. badanych przez Grafton Recruitment i Gi Group uważa, że podczas pracy zdalnej jest tak samo lub nawet bardziej efektywna w wykonywaniu obowiązków zawodowych. Pracownicy Deklarują także, że w przyszłości chcieliby częściej pracować z domu. Niestety, widać rosnącą niepewność wśród pracowników, bo aż 61 proc. ankietowanych chciałoby zmienić branżę, w której aktualnie pracuje. Mimo tego, że ponad połowa (53%) badanych deklaruje, że są spokojni o przyszłość, a sytuacja w ich firmie jest stabilna.

W drugim tygodniu narodowej kwarantanny, tj. 21-24.03.2020, i ponownie po miesiącu od jej wprowadzenia, tj. 13-17.04.2020, Grafton Recruitment i Gi Group przeprowadziły badanie opinii dotyczące nastrojów na rynku pracy, wyzwań przed jakimi stoją pracownicy i ich pracodawcy. Druga edycja badania, we współpracy z CBRE, została uzupełniona o zagadnienia związane z przejściem na zdalny tryb pracy i możliwych konsekwencji wielotygodniowej pracy z domu dla postawy pracowników.

Okazuje się, że tendencje zauważalne w początkowym okresie izolacji, wzmocniły się z upływem czasu. Optymizmem napawa fakt, że pracodawcy czują ogromną odpowiedzialność za pracowników i jeśli to tylko możliwe, zdecydowali się na przejście na pracę zdalną. W pierwszym badaniu możliwość pracy z domu potwierdzało 56% badanych, w ostatnim tygodniu odsetek ten wzrósł do 65%. Odpowiedź „pracuję w miejscu pracy” zaznaczyło obecnie tylko 8% wszystkich ankietowanych. To ponad 10% mniej niż w drugiej połowie marca. Co ciekawe, niezmiennie 44% badanych twierdzi, że ich efektywność w pracy zdalnej nie spadła, a około 20% uważa nawet, że pracując z domu są bardziej efektywni niż zazwyczaj w biurze.

– To kontynuacja naturalnego „efektu mobilizacji”, niesłabnącego z czasem. Wszyscy staramy się jak najlepiej wykonywać obowiązki zawodowe, abyśmy możliwie jak najmniej odczuli konsekwencje wymuszonej izolacji po powrocie do biura. Nadal jednak dużą trudność sprawia nam planowanie własnej pracy i pogodzenie obowiązków służbowych i rodzinnych – komentuje Joanna Wanatowicz, Business Director Grafton Recruitment.

Co w pracy z domu najbardziej przeszkadza i których elementów życia biurowego najbardziej brakuje badanym? Tu opinie polaryzują się wraz z upływem kolejnych tygodni. 42% najbardziej narzeka na ograniczenie codziennej wymiany pomysłów i rozmów ze współpracownikami. Coraz bardziej doskwiera nam konieczność godzenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi – wzrost wskazań o prawie 10%. Im więcej czasu mija, tym bardziej, tak już zupełnie prywatnie, brakuje nam także kontaktu z rodziną i światem zewnętrznym (63%).

Jednocześnie widać, że jednak polubiliśmy pracę zdalną, bo aż 64% badanych deklaruje, że po powrocie do „normalnej” pracy, będzie chciało częściej korzystać z tej możliwości. Najczęściej, chcielibyśmy pracować z domu raz (25%) lub dwa razy (26%) w tygodniu.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6309
Ilość aktualnych ofert: 470006

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,39

  • Śr

    0,28

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.