Badanie: SMS odpowiednią formą otrzymywania ofert handlowych na telefon
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego,w 2014 roku nadaliśmy prawie 52 miliardy SMS-ów. Czy zatem Polacy są otwarci na otrzymywanie tą drogą informacji handlowych? Wyniki badania Ipsos na zlecenie SMSAPI pokazują, że SMS jest wskazywany jako najbardziej odpowiednia forma otrzymywania wiadomości handlowych na telefon.
Polacy w wieku powyżej 15 lat uznają SMS za najbardziej odpowiednią formę otrzymywania ofert handlowych na telefon – Wskazało tak 25% uczestników badania. Na e-maila padło 14% wskazań, a na aplikacje mobilne na smartfonie – 7%. Podobna tendencja wystąpiła w każdej badanej grupie wiekowej.
Jak pokazują wyniki badania, jedna trzecia Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje na swoje telefony komórkowe oferty handlowe. Natomiast 44,3% Polaków dopuszcza skorzystanie z oferty otrzymanej SMS-em.
Oferty handlowe otrzymywane SMS-em są najbardziej zachęcające dla osób przed 30. rokiem życia, szczególnie wśród odbiorców w przedziale wiekowym od 20 do 24 lat, w nieco mniejszym stopniu dla osób w przedziale wiekowym 25–29. – Są to ludzie, którzy codziennie spędzają dużo czasu ze swoimi smartfonami. SMS, MMS, korzystanie z Internetu mobilnego to dla nich codzienność – komentuje Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl. – Pamiętajmy również, że młodsze pokolenie zazwyczaj jest ciekawsze nowinek i bardziej na nie otwarte niż ludzie starsi – dodaje ekspert.
Nawet pomimo coraz większej popularności wśród młodych ludzi Snapchata czy Vine’a, to właśnie SMS jest przez nich wskazywany jako zachęcający kanał komunikacji reklamowej. Firmy coraz mądrzej wykorzystują SMS-y, np. działając zgodnie z zasadami permission marketingu.
Przeczytaj także:
Odsetek osób oceniających oferty SMS jako zachęcające maleje już w grupie wiekowej 30+. Co ciekawe, w grupie najstarszych respondentów, w wieku powyżej 59 lat, odsetek osób, które oceniały oferty SMS jako zachęcające, był wyższy niż w przedziale wiekowym 50-59.
Na SMS jako najbardziej odpowiednią formę otrzymywania ofert na telefon najczęściej wskazywały osoby z wykształceniem wyższym – uważało tak 31% z nich. Wyraźny jest trend pokazujący, że im niższe wykształcenie respondentów, tym mniejsza akceptacja SMS-a jako odpowiedniej formy przesyłania ofert. Podobne tendencje wystąpiły wśród osób, które wskazywały na e-maile i aplikacje mobilne.
Bardzo ciekawie wypada porównanie preferencji mieszkańców miejscowości o różnej liczbie mieszkańców. Najchętniej oferty wysłane SMS-em otrzymywaliby bowiem mieszkańcy mniejszych miast, liczących do 50 tys. ludności oraz największych ośrodków, zamieszkałych przynajmniej przez 200 tys. osób. Najwięcej wskazań na e-maila jako najlepszy sposób otrzymywania ofert padło również w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców, a na aplikacje mobilne najczęściej wskazywali mieszkańcy miast liczących od 50 do 200 tys. osób.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
35,98
-
Śr
23,11
-
Min
14,40
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.