PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Stacje paliw poprawiły ofertę spożywczą. Największy wybór ma PKN Orlen

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2020 12:11

Polacy coraz częściej wykorzystują stacje benzynowe nie tylko jako miejsce do tankowania paliwa. Obecnie pełnią one również rolę przydrożnych kawiarni i restauracji czy sklepów spożywczych. Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, PKN ORLEN pozostaje liderem wśród koncernów, nie tylko jeśli chodzi o jakość paliwa. Polska spółka wyprzedziła konkurentów również pod względem obsługi, oferty produktowej, a także działalności społecznej i sponsoringowej. Miejsce na podium w tych kategoriach zajęły także Lotos, Shell i BP.

Punkty usługowe koncernów paliwowych często wybierane są jako alternatywa do zajazdów i barów szybkiej obsługi. Na stacji możemy napić się kawy, zrobić zakupy spożywcze czy kupić produkty, które mają nam umilić dalszą podróż. – Właśnie dlatego chcieliśmy sprawdzić, jak Polacy oceniają swoje doświadczenia z poszczególnych stacji– nie tylko te związane z jakością paliwa. Jak się okazuje, klienci doceniają również szeroki wybór produktów i obsługę na wysokim poziomie – mówi Marcin Duma, Prezes Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.

Aż 87 proc. ankietowanych wskazało na wysoką jakość obsługi na stacjach ORLEN. W porównaniu do ubiegłorocznego badania to wzrost o 6 pp. Obsługę na stacji BP doceniło 73 proc. ankietowanych (wzrost o 5 pp. r/r), a na Shell – 71 proc. (wzrost o 3 pp. r/r). Poza podium, ale również z wysoką oceną klientów, znalazł się Lotos (67 proc. i wzrost o 4pp. r/r). Dwie kolejne stacje w rankingu zanotowały spadek w ocenie jakości obsługi: Circle K (61 proc. – spadek o 6 pp. r/r) i Moya (53 proc. – spadek o 7 pp. r/r). Stawkę zamyka Amic. Wysoką jakość obsługi na tej sieci doceniło 49 proc. badanych (wzrost o 5 pp. r/r).

PKN ORLEN pozostaje liderem również pod względem jakości oferowanego paliwa (80 proc. wskazań i 7 pp. wzrostu r/r). W tej kategorii drugie miejsce zajął Shell (63 proc. i wzrost o 3 pp. r/r), wyprzedzając BP (59 proc. i wzrost o 1 pp. r/r). Kolejne miejsca zajmuje Lotos (54 proc. – bez zmian w ujęciu rocznym), Circle K  (50 proc.), Moya (42 proc.) i Amic (32 proc. – wzrost o 4 pp. r/r). W tej kategorii największy spadek odnotował Circle K (15 pp. r/r). Najwięcej fanów zyskała Moya (wzrost o 27 pp. r/r).

Jeśli chodzi o wybór artykułów spożywczych i innych, prawie wszystkie stacje wypadają lepiej w oczach klientów niż w 2019 roku, co pokazuje, jaki postęp zrobiły w tych obszarach. Z tegorocznego badania wynika, że 53 proc. ankietowanych dostrzega szeroki wybór produktów na stacjach ORLEN (wzrost o 15 pp. r/r). Na drugim miejscu uplasował się BP (49 proc. i wzrost o 18 pp. r/r). Podium zamyka Shell – 46 proc. ankietowanych docenia możliwość wyboru różnorodnych produktów (wzrost o 18 proc. r/r). Po 37 proc. wskazań otrzymał Lotos (wzrost o 6 pp. r/r) i Circle K (wzrost o 2 pp. r/r). W skali roku tylko jedna stacja otrzymała mniej pochlebnych opinii w tej kategorii. Moya (27 proc.) straciła 8 pp. w ujęciu rocznym.

Przeczytaj także:

– Zapytaliśmy również o to, z którą marką paliwową kojarzą się ankietowanym poszczególne kategorie tematyczne. Chcieliśmy sprawdzić, czy Polacy rzeczywiście zwracają uwagę na działania nie tylko stricte biznesowe koncernów paliwowych – mówi Marcin Duma.

Z polską marką 92 proc. ankietowanych utożsamia PKN ORLEN. Na drugim miejscu znalazł się Lotos (42 proc.). Na podium jest też Moya – 6 proc. ankietowanych skojarzyło tę sieć paliw z Polską. Kolejne miejsca zajęli: BP (4 proc.), Circle K i Amic (po 1 proc.) oraz Shell (0,3 proc.). Aktywni kierowcy w 94 proc. wybrali w tym przypadku ORLEN.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7593
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    8,51

  • Min

    6,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.