PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: To kobiety decydują o tym, co zostanie kupione do domu w wielu kategoriach FMCG

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2019 15:13

Badanie Mindshare „Decyzyjność zakupowa w Polsce” wskazuje jednoznacznie, że w polskich gospodarstwach domowych, to kobiety w zdecydowanej większości decydują o tym, co zostanie kupione do domu w wielu kategoriach FMCG. Płeć piękna w zakresie decydowania o zakupach dominuje w największym stopniu w zakresie: napojów i soków dla dzieci (75 proc. głównych decydentów to kobiety), chemii gospodarczej (75 proc.), kosmetyków (74 proc.), czy podstawowych artykułów spożywczych (65 proc.).

- W większości wyżej wymienionych kategorii produktów kobiety są także kupującymi, zatem można wnioskować, że tym zakresie to właśnie one odpowiadają za budżet domowy. To, że kobiety zarządzają zakupami w większości kategorii FMCG w swoich gospodarstwach, nie oznacza jednak, że mężczyźni pozostają zupełnie bierni w tym obszarze. Wielu z nich, pomimo, że nie dokonuje finalnych decyzji czy zakupów, uczestniczy w decyzji o tym, co zostanie kupione. Najwięcej mężczyzn ma swój udział w decydowaniu o zakupie odzieży i obuwia (47 proc. współdecydujących wśród mężczyzn), artykułów spożywczych (44 proc.) czy kosmetyków (39 proc.) – wyjaśnia Karolina Chołuj, Director, Business Planning w Mindshare.

Badanie LivePanel przeprowadzone przez Mindshare w ubiegłym roku pokazało, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe (oprócz ceny) jest wygląd opakowania produktów, które jednocześnie jest nośnikiem informacji. Ten aspekt jednak nie wyróżnia kobiet – wpływa podobnie na konsumentów obu płci: zarówno na rozważanie zakupu produktu (ok. 50 proc. respondentów obu płci) jak i dokonanie zakupu (ok. 40 proc.). Z badania dowiadujemy się także, że spośród badanych źródeł mogących mieć znaczenie dla podjęcia decyzji o zakupie lub na samo dokonanie zakupu występują niewielkie ilościowo, ale istotne dla komunikacji marketingowej różnice międzypłciowe.

- Według badania LivePanel do dokonania zakupu, oprócz ceny, najsilniej przekonuje kobiety wypróbowanie otrzymanej próbki produktu (52 proc. konsumentek), a mężczyzn reklama obejrzana w telewizji (49 proc.). Oprócz tego istotnie większy wpływ na zakupy mężczyzn ma informacja uzyskana poprzez aplikację mobilną oraz porównywarki produktów. Badanie sposobu wybierania produktów z poszczególnych kategorii także uwypukla różnice między kobietami i mężczyznami. Panie częściej uznają rekomendacje od znajomych i rodziny za najlepszą pomoc w podejmowaniu decyzji. Wiemy także, że nawet wśród samych kobiet występują różnice związane z wiekiem respondentek, przy czym są one bardzo intuicyjne – tłumaczy Karolina Chołuj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5732
Ilość aktualnych ofert: 516828

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,54

  • Śr

    3,97

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.