Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Badanie: większość Polaków chce mieć swobodę ubioru w pracy

Ponad 2/3 Polaków uważa, że w idealnym miejscu pracy powinni mieć swobodę ubioru, ale z zachowaniem pewnych zasad; co piąty oczekiwałby ścisłego dress code - wynika z badania Pracuj.pl. W ostatnich latach Polacy zaczęli ubierać się z lepszym gustem do pracy.
Reklama

"Zdecydowana poprawa sytuacji związanej z pandemią COVID-19 i złagodzenie obostrzeń sprawiają, że wiele firm otwiera swoje siedziby dla pracowników na stałe lub przynajmniej w wybrane dni tygodnia. Po trwającym miesiącami trybie pracy zdalnej nadszedł czas, gdy wielu zatrudnionych opuszcza mieszkania. Razem z nimi do biur raczej nie pójdą dresy, piżamy i kapcie używane na tzw. home office, a z szaf wyjmowane są casualowe spodnie, koszule, sukienki lub reprezentacyjne garsonki i garnitury" - czytamy w opublikowanym w środę raporcie Pracuj.pl.

Z badania wynika, że ponad 2/3 Polaków badanych (69 proc.) uważa, że w idealnym miejscu pracy powinna istnieć swoboda ubioru, jednak z zachowaniem pewnych określonych granic i zasad. Tylko co piąty respondent oczekiwałby w pełni ścisłego dress code, a co dziesiąty - całkowitej swobody ubioru, nieograniczonej żadnymi firmowymi wytycznymi.

Konstancja Zyzik z Grupy Pracuj oceniła, że badania Pracuj.pl wskazują na dominującą wśród pracowników akceptację różnych stylów ubioru, przy jednoczesnym określeniu szerzej zarysowanych granic. Od lat widoczne jest stopniowe przesuwanie się postaw w kierunku większej swobody w zakresie garderoby. Wyczucie istniejących zasad jest jednak nadal ważnym wyzwaniem dla kandydata, zwłaszcza wchodzącego dopiero do nowego środowiska - dodała.

Jej zdaniem skala znaczenia dress code może być ważnym komunikatem dla kandydatów rozważających aplikowanie na stanowisko.

Wyniki badania pokazały, że 26 proc. Polaków może uzależniać od z góry narzuconych standardów stroju swoje decyzje rekrutacyjne, negatywnie reagując na stosowanie przez firmę dress code. Ta postawa dostrzegalna była częściej wśród mężczyzn (28 proc.) niż kobiet (25 proc.), a wśród grup wiekowych - najczęściej wśród przedstawicieli Generacji Y (36 proc.). Najwięcej respondentów (58 proc.) traktuje ten aspekt obojętnie, a kolejne 15 proc. uważa stosowanie przez pracodawcę zasad ubioru za jego atut.

Większość badanych pozytywnie ocenia ewolucję zawodowej garderoby Polaków. 57 proc. jest zdania, że w ostatnich kilkunastu latach Polacy zaczęli lepiej ubierać się do pracy, a tylko 9 proc. nie zgadza się z tym. "Widoczne jest jednak, że ten aspekt życia zawodowego jest bardziej przychylnie oceniany w przypadku Pań. O ile bowiem 61 proc. badanych uważa, że większość kobiet w Polsce ubiera się wystarczająco modnie i schludnie do pracy, o tyle podobne zdanie na temat mężczyzn miało już tylko 47 proc. z respondentów" - podano.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.