Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie: Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online

Polscy internauci częściej klikają w reklamy online i dokonują zakupów w internecie w dni powszednie, niż w weekendy – najchętniej we wtorki po godzinie 20.00. Jak pokazują analizy danych kampanii prowadzonych przez firmę RTB House na ponad 40 rynkach, podobne zachowania zakupowe charakteryzują internautów za granicą, gdzie najwięcej konwersji notuje się we wtorki i środy, a najmniej w soboty. Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane w godzinach wieczornych.
Reklama

Zakupy nie są już zajęciem weekendowym. Dzisiejsi konsumenci częściej decydują się na odwiedziny w sklepach Internetowych w dni powszednie, a zdecydowanie rzadziej w dni z reguły wolne od pracy. Według danych RTB House zagregowanych z kilkudziesięciu rynków w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie, szczególnie popularnym dniem na zakupy wśród internautów jest wtorek, kiedy liczba kliknięć w reklamy wzrasta o 37 proc., a konwersji o 47 proc. w stosunku do soboty (najgorszego dnia zakupowego dla branży e-commerce). Największe szczyty sprzedażowe przypadają między godziną 14.00 a 16.00 oraz między godziną 20.00 a 23.00. Z kolei w soboty decyzje zakupowe (mierzone na podstawie liczby kliknięć w reklamy zakończonych konwersją) zapadają zdecydowanie rzadziej, osiągając jedynie 11 proc. wyników z całego tygodnia.

W Polsce sytuacja wygląda podobnie. Najpopularniejszym dniem zakupowym wśród internautów jest wtorek, kiedy to liczba konwersji wzrasta o 52 proc., a kliknięć o 27 proc. w stosunku do soboty. Najwięcej aktywności zakończonych finalizacją transakcji notuje się między godziną 20.00 a 22.00, co stanowi aż 22 proc. wszystkich konwersji z całego dnia.

– Jeszcze dekadę temu internet nie był głównym kanałem zakupowym, a ludzie spędzali czas przy komputerach raczej rekreacyjnie. Dziś, dzięki powszechnemu dostępowi do sieci m.in. na smartfonach czy tabletach, możemy być online o dowolnej porze i w dowolnym miejscu, co znacząco wpływa na nasze zachowania zakupowe – tłumaczy Łukasz Abgarowicz, Business Development Director, RTB House Polska.

Wraz z rosnącą liczbą dostępnych danych o zakupowych przyzwyczajeniach oraz w związku ze zmieniającymi się trendami wynikającymi chociażby z rozwoju nowych technologii, marketerzy muszą wiedzieć o wiele więcej niż dotychczas na temat swoich grup docelowych. Posiadając dokładniejsze informacje mogą szybko i sprawnie reagować na sygnały rynkowe, dostarczając użytkownikom precyzyjne, spersonalizowane oferty w godzinach szczytu.

Jak podkreśla Łukasz Abgarowicz, to jest moment, kiedy do gry wkracza sztuczna inteligencja. - Samouczące się algorytmy wykorzystywane w retargetingu personalizowanym (bazującym na deep learningu) naśladują pracę neuronów w ludzkim mózgu. Wykorzystując pozyskane dane, potrafią analizować rynki 24 godziny na dobę i reagować na każdą, nawet najmniejszą zmianę. W efekcie pozwala to na dostosowywanie aktywności reklamowych do indywidulanych potrzeb klientów w ciągu dni, godzin a nawet minut, wykorzystując największy potencjał zakupowy w sposób, w jaki nie było to dotychczas możliwe.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.