Baker McKenzie: Jedna akwizycja potrafi często zmienić układ sił na rynku

www.portalspozywczy.pl 19 czerwca 2020 11:03

18 czerwca sieć handlowa Tesco poinformowała, że wychodzi z Polski. Jej sklepy przejmuje firma Salling Group A/S, która jest właścicielem Netto. - W związku ze słabymi wynikami finansowymi Tesco na naszym rynku, o wyjściu tej sieci z Polski mówiło się już od dawna. Była to więc raczej kwestia czasu i znalezienia odpowiedniego inwestora, co nie zmienia faktu, że jest to niezwykle interesująca transakcja, która może wywołać sporo zmian na polskim rynku handlu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

- Właściciel Netto przejmie aż 301 sklepów sieci, tym samym prawie podwajając liczbę swoich sklepów w Polsce. Według danych za 2018 rok*, połączone przychody Netto i Tesco mogą przekroczyć 14 mld zł, a więc czterokrotność dotychczasowych przychodów Netto i dać sieci wysoką czwartą pozycję w rankingu sieci handlowych według przychodów, z niewielką stratą do trzeciej pozycji, którą zajmuje Lidl. To pokazuje, że jedna akwizycja potrafi często zmienić układ sił na rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

- Jest to również kontynuacja nieuniknionego trendu konsolidacyjnego w branży handlowej, na który często zwracam uwagę, a jednocześnie bardzo wyraźny sygnał ze strony właściciela Netto co do intencji wobec polskiego rynku i jego potencjału. Szczególnie, że transakcja zostaje zawarta w dobie pandemii, czyli w czasie, gdy wielu innych inwestorów wstrzymuje się z inwestycjami. Netto długo nie było oczywistym kandydatem do przejęcia biznesu Tesco w Polsce, ale nie ulega wątpliwości, że poprzez tę transakcję zyskuje bardzo perspektywiczną platformę do dalszego rozwoju w Polsce - dodaje.

- Z drugiej strony, sama transakcja to oczywiście dopiero początek drogi - kolejnym krokiem będzie integracja nowego biznesu z dotychczasowym. Może to jednocześnie stanowić największe wyzwanie, biorąc pod uwagę w szczególności, że Netto wchodzi w całkowicie nowy format super- i hipermarketów, dotychczas działając raczej w dużo mniejszym formacie dyskontów, często uważanym za bardziej przystępny i lubiany przez Polaków. Ciekawe jak właściciel Netto poradzi sobie z tym, jak również z poprawą rentowności sklepów Tesco - mówi prawnik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.