Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Baker McKenzie: UOKiK zaskoczył rynek dyskusją ws. kampanii influencerskich

W ostatnim czasie przez rynek spożywczy przetoczył się huragan popularności lodów, wspierany twarzami influencerów. Nie umknęło to uwadze UOKiK, który postanowił powiedzieć, że słowo „reklama” dotyczy też influencerów. Jak to wpłynie na branżę spożywczą?
Reklama

- Branża spożywcza coraz częściej sięga po wsparcie influencerów w kampaniach reklamowych. Urząd chyba wszystkich zaskoczył otwierając pod koniec wrześnie br. dyskusję na temat tego, czy taka reklama może naruszać prawo ochrony konsumentów. UOKiK przeprowadza w tym zakresie kontrolę sprawdzając w szczególności jak oznaczone są w tym zakresie przekazy reklamowe - czy w sposób wyraźny oznaczono, że jest to reklama. Co ciekawe urząd będzie sprawdzał jaka jest relacja pomiędzy przekazem influencerskim a wymaganiami sponsorów - reklamodawców. Sprawdzać będzie czy ewentualnie za naruszenia reguł związanych z ochroną konsumentów mogą odpowiadać nie tylko influencerzy ale również same brandy - mówi Mikołaj Piaskowski, counsel, Baker McKenzie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.