PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Barometr GfK: w lipcu dalsza poprawa klimatu konsumenckiego

Autor: PAP 30 lipca 2020 17:40

Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wyniósł w lipcu - 8,8 i był wyższy o 6,4 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Istotnie wzrosły oceny sytuacji finansowej gospodarstw domowych i przyszłej sytuacji gospodarczej kraju, spadła skłonność do zakupów.

Jak podało w czwartek GfK, w lipcu wśród składowych Barometru Nastrojów Konsumenckich istotnie wzrosły oceny bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego - o 7,6 p.p., z poziomu - 13,5 do -5,9.

Wzrosły też oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego - o 7,1 p.p., z poziomu - 12,2 do - 5,1, oraz oceny przyszłej sytuacji gospodarczej kraju - o 11,6 p.p., z poziomu - 33,8 do - 22,2.

Spadła natomiast skłonność do zakupów - o 0,8 p.p., z poziomu - 1,2 do - 2.

Jak podkreśliło GfK, lipiec był kolejnym z rzędu miesiącem, w którym główny wskaźnik nastrojów konsumenckich kontynuował odbicie, po kwietniowym historycznym spadku.

Odczyty notowań indeksu nastrojów konsumenckich po maju, czerwcu i lipcu wskazują, iż nastroje polskich konsumentów stale i szybko poprawiają się i należy zauważyć, że indeks odrobił już dwie trzecie strat poniesionych po kwietniowym załamaniu - wskazało GfK.

Badanie zrealizowano w dniach 3-8 lipca metodą CAWI - wspomaganych komputerowo wywiadów z respondentami z wykorzystaniem ankiety umieszczonej w internecie - na losowo-kwotowej, reprezentatywnej przedmiotowo, ogólnopolskiej próbie.

Barometr może przyjmować wartości od -100 do +100, jest to saldo pomiędzy opiniami pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna barometru oznacza odwrócenie tej proporcji.

Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.