Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Beacony, social media, technologie mobilne - SPAR dostosowuje się do omnichannel

Wyzwaniem dla marek jest rosnący związek między zakupami online, a ich fizycznymi sklepami. Wbrew pesymistycznym prognozom sprzed kilku lat, zakupy online i "analogowe" nie zwalczają się wzajemnie. Coraz częściej ich ścisłe powiązanie ze sobą jest ważnym atutem dla kupujących. Tą drogą podąża m.in. austriacka sieć sklepów spożywczych SPAR.
Reklama

Celem, który przed sobą postawiła sieć SPAR, było dostosowanie się do zmian na rynku m.in. poprzez wykorzystanie analizy predykcyjnej, technologii mobilnych i rozwiązań social media. Jednym z projektów wdrażanych przez SPAR w związku z tą strategią jest system elektronicznych cen produktów na półkach. Choć są trudne do odróżnienia od klasycznych drukowanych cen, można je zmieniać w czasie rzeczywistym za pomocą interaktywnej platformy. Sieć zainstalowała także w swoich wybranych sklepach tzw. beacony, które mogą być wykorzystywane np. do wysyłania dedykowanych informacji do wybranych konsumentów na urządzenia mobilne.

SPAR zdecydował się wykorzystać do analizy zebranych w ten sposób danych rozwiązanie SAP consumer Activity Repository. Jest ono oparte na platformie SAP HANA. Zapewnia większą transparentność sprzedaży, szybszą analizę  zasobów czy np. wyników w poszczególnych sklepach. Co ważne, dzięki narzędziom SAP firma zyskała możliwość analizy efektywności wszystkich kanałów sprzedaży oraz dobrze wyselekcjonowane informacje dotyczące różnych grup konsumentów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum