Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Beyond Meat korzysta na kłopotach firm mięsnych

Pomimo zamknięcia punktów największych odbiorców, kwartalna sprzedaż Beyond Meat wzrosła o 141 proc., osiągając wartość 97 milionów dolarów. Producent zamienników mięsa nie zamierza na tym poprzestać.
Reklama

Beyond Meat, znane z wegetariańskich burgerów, odnotowało wyniki kwartalne powyżej oczekiwań analityków: ogólna sprzedaż netto wzrosła o 141,4 proc., do 97,1 mln dolarów. Chociaż był to najniższy wzrost od co najmniej pięciu kwartałów, to i tak znacznie przekroczył kwotę 88,3 mln dolarów, oczekiwaną przez analityków.

Zamknięcie restauracji w marcu, w tym punktów stałych partnerów, takich jak McDonald's i Starbucks, miało znaczący wpływ na sprzedaż. Dyrektor generalny firmy, Ethan Brown, powiedział, że sprzedaż dla usług gastronomicznych w marcu była o około 23 proc. niższa i że zamknięcia restauracji będą odczuwalne także w drugim kwartale.

Uderzające jest jednak to, że sprzedaż detaliczna wzrosła o 12 proc. Co się za tym kryje?  Wyjaśnienie można znaleźć m.in. w rosnącym niedoborze mięsa w Stanach Zjednoczonych, co sprawia, że ​​ludzie częściej odkrywają wegetariańskie substytuty.

Tyson Foods, jeden z największych producentów mięsa w kraju, zamknął kilka fabryk po wykryciu koronawirusa u pracowników. Zakłady produkujące wieprzowinę utraciły nawet 1/3 mocy przetwórczych. W rezultacie ceny hurtowe wzrosły w ubiegłym tygodniu o prawie 30 proc., podczas gdy ceny wołowiny osiągnęły rekordowe poziomy.

- To jest czas dla naszej branży - powiedział Brown w rozmowie z Yahoo Finance. - Musimy upewnić się, że jesteśmy odpowiedzią na dzisiejsze problemy - powiedział odnosząc się do przyczyny rozprzestrzeniania się koronawirusa: konsumpcji i handlu zanieczyszczonym mięsem na targu w Wuhan.

- Tego lata będziemy agresywni w zakresie cen. To ma sens. Wykorzystamy lato jako okazję do przyciągnięcia nowych klientów i zwiększenia całkowitej bazy konsumentów - dodał Brown, który jest również skłonny poświęcić marżę.

Częściowo z tego powodu producent odracza swoją prognozę na 2020 r. W pierwszym kwartale Beyond Meat odnotowało zysk netto w wysokości 1,8 mln dolarów, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 6,6 mln dolarów rok wcześniej. Teraz analitycy ponownie oczekiwali straty.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum