Bibby MSP Index: Ograniczenie handlu w niedzielę utrudnia działalność firmom

Ograniczenie handlu w niedzielę dla ponad 37 proc. przedsiębiorców oznacza utrudnienia w funkcjonowaniu ich firm – pokazuje 15. fala badania Bibby MSP Index. 1/3 ankietowanych wskazuje także, że zmiana będzie miała negatywny wpływ na ich działalność w najbliższych latach. Czy zakaz handlu w niedzielę rzeczywiście znacząco wpłynie na prowadzących biznesy?
Polska gospodarka napędzana jest, przy braku inwestycji w sektorze prywatnym, konsumpcją. Sytuacja ta powoduje, że wśród przedstawicieli firm pojawiają się obawy, że wzrost gospodarczy jest jedynie chwilowy. Co więcej, stabilizacji nie sprzyjają również kolejne zmiany ustawowe wprowadzane w trybie doraźnym, takie jak ograniczenie handlu w niedzielę, bez możliwości przystosowania się firm do nowych regulacji jeszcze przed rozpoczęciem ich stosowania.
- Ograniczenia czasu pracy punktów handlowych na pewno nie sprzyjają dynamice koniunktury. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większym stopniu zakaz handlu w niedzielę uderza w duże sieci handlowe aniżeli w małe firmy. Wyraźnie tracą jednak małe punkty handlowo-usługowe umieszczone w obrębie galerii handlowych. Jednak na pełny efekt skutków regulacji handlu w niedzielę uwzględniający zachowania adaptacyjne firm musimy poczekać do następnego badania Bibby MSP Index za kolejne sześć miesięcy – wskazuje dr Anna Czarczyńska, niezależny ekspert firmy faktoringowej Bibby Financial Services.
Przeczytaj także:
Zakaz handlu w niedziele obowiązuje od 1 marca br. Do końca roku sklepy zamknięte będą w każdą niedzielę oprócz pierwszej i ostatniej w miesiącu, jeżeli nie wypada wtedy żadne święto. Docelowo jednak zakaz ma objąć wszystkie niedziele.
- Co czwarty przedstawiciel sektora MŚP zapytany podczas ostatniej fali badania Bibby MSP Index o to, czy nowa ustawa utrudni jego działalność odpowiedział, że nie będzie ona miała wpływu na jego biznes. Z oceną skutków regulacji zakazu handlu w niedziele należy się jeszcze wstrzymać, ale wyniki naszego badania wśród przedsiębiorstw z branży handlowej, wskazują, że będzie ona miała znaczący wpływ na ocenę klimatu do prowadzenia biznesu w Polsce – mówi Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services.
Przeczytaj także:
Analizując w badaniu zmiany w zatrudnieniu w branży handlowej obserwujemy spadek o -0,5 pkt. proc. w porównaniu fala do fali. Czego częściowym powodem jest zapewne wprowadzenie nowych przepisów.
Sklepy będą musiały postawić na większą promocję, aby przyciągnąć klientów w inny dzień tygodnia nadrabiając tym samym brak dochodów z niehandlowego dnia. Warto jednak zwrócić uwagę, że konsumenci powali zmieniają swoje przyzwyczajenia i wybierają zakupy w inne dni tygodnia.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Wt 20:57 Specjaliści od e-commerce mogą liczyć na zarobki od 5 do 30 tys. zł miesięcznie
- Wt 17:58 Brexit - opłata interchange ostro w górę
- Wt 17:50 Powstaje sieć restauracji franczyzowych PASCAL
- Wt 17:46 GIS: 122 naruszenia przepisów przeciwepidemicznych, z czego 91 w gastronomi
- Wt 16:12 Lidl otwiera 1. sklep w 2021 roku
- Wt 15:50 Marczuk: ponad 4 tys. placówek gastronomicznych otrzymało środki z Tarczy...
- Wt 15:01 Polska firma Sofaroom otwiera sklep w Domotece
- Wt 14:45 Konfederacja rusza ze zbiórką podpisów pod obywatelskim projektem zakończenia...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Giełdowi miliarderzy: Zygmunt Solorz "zepchnięty" z podium przez Tomasz...
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Grodzisk), Internetowa, 40.26 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Gdańsk Jasień (Kiełpinek), Sympatyczna, 63.20 m², wynajmę mieszkanie
- Dom, Wrocław Żerniki (Fabryczna), Gromadzka, 82.20 m², sprzedam dom
- Lokal użytkowy, Gdańsk, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, 91.50 m², sprzedam lokal użytkowy
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.