Biedronce pandemia niestraszna. 6,5 mld euro sprzedaży na liczniku

Autor: dlahandlu.pl 30 lipca 2020 07:12

Biedronce pandemia niestraszna. 6,5 mld euro sprzedaży na liczniku fot. Biedronka

W I półroczu, w czasie gdy inflacja w Polsce spadła z 7,7 proc. w I kw. do 6,4 proc. w II kw. Biedronka była w stanie osiągnąć 7,8 proc. wzrostu sprzedaży LfL (10,9 proc. w lokalnej walucie), czyli 6,536 mld euro. W II kwartale sieć zanotowała wzrost sprzedaży o 8,7 proc. do 3,3 mld euro, a sprzedaż LfL była wyższa o 4,8 proc.Zysk EBITDA Biedronki to 589 mln euro. W I półroczu sprzedaż Jeronimo Martins wzrosła o 4,6 proc. dzięki wynikom w Polsce. Skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła 9,3 mld euro.

Sprzedaż Biedronki odpowiada za 70,2 proc. sprzedaży całej Grupy. Jednym z elementów sukcesu było nawiązanie współpracy z Glovo, które dostarcza produkty sieci konsumentów w 20 miastach. W tym czasie na półkach Biedronki pojawiło się 130 nowych produktów, m.in. w ramach współpracy z 90 lokalnymi producentami. W ramach rozwijania marki własnej pojawiły się 73 nowe produkty. Sieć powiększyła liczbę sklepów do 3031 placówek. Nakłady na nowe sklepy i modernizacje wyniosły 61 mln euro. W pół roku sieć otworzyła 34 nowe nowe sklepy (sieci przybyło 29 placówek netto). Modernizacje objęły 71 sklepów.

Hebe miało w I półroczu 115 mln euro sprzedaży (spadek o 1,7 proc. w euro i wzrost o 1,2 proc. w lokalnej walucie) i zamknęło ten okres z 284 sklepami (11 nowych otwarć). Jednocześnie firma podjęła decyzję o zamknięciu 47 aptek, nie widząc dalszych szans na rozwój tego biznesu. W I kw. biznes online sieci Hebe urósł o 80 proc. rdr.

EBITDA Grupy wyniosła 635 mln euro, co oznacza spadek o 4,9% rok do roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku Grupa zainwestowała 142 miliony euro w Polsce (43 proc. tej inwestycji przeznaczono na Biedronkę), Portugalii i Kolumbii, a wynik netto spadł o 36,2% rrd. do 104 milionów euro.

- Utrzymanie ciągłości biznesowej i stabilności łańcucha dostaw w środku kryzysu wymagało od naszych zespołów niezwykłej odporności, determinacji i zaangażowania w całej organizacji, a w szczególności w naszych sklepach i centrach dystrybucji. Składam osobiste podziękowanie za reakcję naszych ludzi - powiedział prezes JM, Pedro Soares dos Santos.

Wyznaczamy wspólne priorytety dla wszystkich Spółek Grupy, jednocześnie wzmacniając lokalną autonomię. Ta autonomia jest ważna, aby skutecznie reagować na różne polityki dotyczące  zachowania konsumentów w krajach, w których działamy - dodał prezes.

W Polsce Biedronka odpowiedziała na wyzwania pandemii z niezwykłą determinacją, łącząc zwinność, elastyczność i zaradność. Te cechy, wraz z dobrze ukierunkowanymi kampaniami promocyjnymi, chroniły rentowność firmy i zwiększały jej udział w rynku.

Zdaję sobie sprawę, że najbliższe miesiące będą nadal trudne. Solidne wyniki naszej głównej działalności, solidność bilansu Grupy i zdolność naszych zespołów do dostosowywania się wzmacniają moje przekonanie, że będziemy w stanie z powodzeniem żeglować po tych niespokojnych wodach. Nadal kierujemy się strategicznymi priorytetami, które zdefiniowaliśmy i którymi nadal się kierujemy - powiedział Pedro Soares dos Santos.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Aleno 2020-07-30 19:47:52

    Ja kocham Biedronkę!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7050
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,20

  • Śr

    6,30

  • Min

    5,32

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.