Biedronka: 11,7 mld euro sprzedaży i prawie 3 tys. sklepów

Grupa Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, podała wstępne dane finansowe za 2018 r. Firma zanotowała w tym czasie sprzedaż na poziomie 17,3 mld euro (wzrost o 6,5 proc. liczony w euro, a 6,8 proc. w lokalnej walucie).
Sieć Biedronka odnotowała w tym czasie sprzedaż w wysokości 11,7 mld euro, co oznacza wzrost o 5,6 proc. w euro i o 5,8 proc. w złotówkach. Sprzedaż LfL wzrosła o 2,7 proc. (1,2 proc. wzrostu w samym czwartym kwartale). Biedronka w 2017 roku odnotowała wzrost sprzedaży o ponad 13 proc.
Biedronka odpowiada za 67,4 proc. (68 proc. w 2017 r.) sprzedaży całej Grupy, a baner Hebe za 1,2 proc.
Biedronka otworzyła w 2018 r. 122 nowe sklepy, kończąc rok z 2,9 tys. placówkami. Sieć powiększyła się netto o 77 lokalizacji, ponad 40 zostało zamkniętych.
Koncern podaje, że niedzielne zamknięcia sklepów odjęły ze sprzedaży LfL w czwartym kwartale 1,3 punkty procentowe.
Władze Jeronimo Martins wskazują, że nadal widzą interesujące możliwości otwierania sklepów po sąsiedzku i uważają, że Biedronka ma odpowiedni format, na tyle elastyczny, aby wpasować się w potencjalne lokalizacje.
Hebe osiągnęło sprzedaż w wysokości 207 mln euro (wzrost o 24,7 proc. w euro i o 25 proc. w złotówkach).
Sieć Hebe otworzyła w ubiegłym roku 51 nowych sklepów. Sieć powiększyła się netto o 48 lokalizacji. Rok 2018 sieć zakończyła z 200. lokalizacjami.
Przypomnijmy, że analitycy Haitong Bank prognozowali, że sprzedaż LfL Biedronki w IV kwartale ubr. wzrosła do 2 proc. z 0,8 proc. w III kw. 2018 r. Niskie wskaźniki wzrostów analitycy wiązali z niedzielnym zakazem handlu. Jednocześnie wskazują, że klimat konsumencki w Polsce w IV kw. był bardzo pozytywny.