PARTNER PORTALU

Biedronka bez plastikowych sztućców na sezon grillowy

Autor: dlahandlu.pl 21 kwietnia 2021 17:44

Do 2025 roku wszystkie opakowania marek własnych sieci Biedronka mają nadawać się w 100 proc. do recyklingu. W 2020 roku sieć użyła w opakowaniach produktów marek własnych 5 500 ton plastiku z recyklingu.

- Sieć Biedronka nie oferuje podczas sezonu grillowego jednorazowych plastikowych artykułów takich, jak: słomki, sztućce, talerzyki czy kubki, które już od 2019 roku zostały zastąpione alternatywnymi materiałami wytworzonymi z surowców odnawialnych, takich jak papier czy drewno. Plastikowe słomki dołączane do napojów Riviva 200 ml wymieniono na papierowe, a fani gotowych sałatek z pewnością zauważyli zmianę widelczyka z polimerowego na drewniany. Tego typu działania wynikają z postanowień dyrektywy Single Use Plastic, a Biedronka wdraża je dużo wcześniej, niż przewiduje obowiązek (do lipca 2021 roku). Dzięki eliminacji tego typu jednorazowych elementów ze wszystkich produktów marek własnych, roczna ilość zredukowanego plastiku wprowadzanego do otoczenia to ponad 17 ton – czytamy w komunikacie Biedronki.

W 2020 roku zmianie uległo ponad 50 opakowań produktów marek własnych, dzięki czemu ponad 90 ton utrudniającego recykling plastiku nie zostało wprowadzonych do otoczenia. Dla przykładu, zmianie uległ materiał etykiety termokurczliwej jogurtu pitnego FruVita.

Dzięki powyżej opisanym działaniom ekoprojektowania opakowań, sieć Biedronka zapobiegła wprowadzeniu na rynek łącznie ponad 5 600 ton plastiku pierwotnego w 2020 roku. Taki wynik udało się uzyskać dzięki współpracy z naszymi partnerami handlowymi oraz producentami opakowań.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8993
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,59

  • Śr

    0,33

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.