PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Biedronka chce oprzeć swoją przewagę na sile silver economy

Autor: EK, dlahandlu.pl 11 marca 2020 14:37

Biedronka chce oprzeć swoją przewagę na sile silver economy fot. Biedronka dostrzega potencjał silver economy

Po 25-latach działalności w Polsce Biedronka z ponad 3 tysiącami sklepów i ofertą skrojoną na każdą kieszeń określiła swoją grupę docelową - seniorzy. W ten sposób chce dopieścić segment klientów, których jej główny konkurent - o wiele bardziej "hipsterski" Lidl - trzyma poza sferą swoich głównych zainteresowań. Żeby podkreślić znaczenie swojego kluczowego klienta Jeronimo Martins startuje z projektem społecznym - Fundacja Biedronki.

Podczas dyskusji inicjującej powstanie Fundacji siostra Małgorzata Chmielewska, członek Rady Fundacji powiedziała, że wkrótce starość stanie się modna, bo jak pokazują statystyki starszy klient, będzie miał decydujący głos liczbowy. Biedronka będzie przygotowana na jego obsługę, bo dzięki programom, które właśnie inicjuje ma szansę na jego lojalność.

Za wyborem tej grupy docelowej stoją twarde liczby. Obecnie blisko 25 proc. polskiego społeczeństwa to osoby, które skończyły 60 rok życia. Co 5. osoba ma powyżej 80 lat, a 3/4 osób w tej grupie to kobiety. W 2050 osób po 60. roku życia ma być w Polsce ponad 40 proc.

Emerytury i renty pobiera w Polsce 7,7 mln świadczeniobiorców. W 2019 roku najwyższy odsetek świadczeniobiorców, tj. 74,5 proc. stanowiły osoby pobierające emeryturę. We wrześniu 2019 roku średnia emerytura wynosiła ok. 2400 złotych. Dodatkowo od 2019 roku polscy emeryci otrzymują 13. emeryturę. W 2020 roku wyniesie ona 1200 złotych brutto, czyli 981 złotych "na rękę". W tym roku na wypłatę trzynastek ma być przeznaczonych blisko 11,75 miliarda złotych. W 2021 roku zgodnie z prognozami emeryci mają oprócz 13. emerytury otrzymać dodatkowo 14. emeryturę, która zostanie wypłacona w listopadzie 2021, ale będzie uwzględniała kryterium dochodowe.

Według prognoz emerytury w przyszłości będą miały wyższą siłę nabywczą. W 2055 r. prognozowana przeciętna emerytura wyniesie ok. 7,6 tys., co stanowi równowartość dzisiejszych 3,1 tys. Natomiast w 2055 r. przeciętne wynagrodzenie wyniesie 28,9 tys. zł, co stanowi dzisiejszą wartość - 11,6 tys. zł.

Dodatkowo seniorzy poruszają się głównie pieszo. Jedna z ponad 3 tys. Biedronek jest więc dla nich naturalnym wyborem. Droga do któregoś z ponad 700 sklepów Lidl w Polsce nie jest już taka bliska. Zwłaszcza, że Lidl w komunikacji stara się dopieszczać młode pokolenie i jego potrzeby - rozszerzając ofertę produktów bio, wegetariańskich, dań gotowych, dla młodych matek czy amatorów dobrych win. Większość tych kampanii firmują swoimi twarzami młodzi, znani celebryci, którzy nie dają szansy na utożsamienie się seniorowi, którego emerytura przekracza 1 tys. zł miesięcznie. Ostatnio sieć Lidl wprowadziła aplikację mobilną Lidl Plus, to także ukłon w stronę młodszego, bardziej cyfrowego klienta.


  • seb. 2020-03-15 01:39:07

    słowem: stara bida

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.