PARTNER PORTALU

Biedronka dystrybuuje lokalną prasę. Wkracza na teren Ruchu

Autor: MW, dlahandlu.pl 20 kwietnia 2021 12:05

Biedronka dystrybuuje lokalną prasę. Wkracza na teren Ruchu 42 tygodniki i gazety lokalne stowarzyszone w SGL będą dostępne w ponad 400 sklepach sieci Biedronka, fot. mat. pras.

Biedronka oraz Stowarzyszenie Gazet Lokalnych wprowadzają 38 kolejnych gazet lokalnych do oferty dyskontu. Prasa i periodyki są obecne sprzedawane w łącznie 2800 placówkach sieci. Jak pokazują badania, w czasie pandemii prasa okazała się odporna na spadki sprzedaży. Jednocześnie ubywa kiosków. W 2018 roku działało 10 171 takich punktów, rok później 9137, a na koniec ubiegłego roku 8167. Samemu Ruchowi w rok ubyło 145 kiosków (obecnie jest ich 1200). Tę niszę zamierza eksplorować Biedronka.

W ponad 200 polskich miastach i miejscowościach klienci sieci Biedronka mogą nabyć tygodniki lokalne. Od połowy kwietnia w sklepach sieci znajdzie się łącznie ponad 40 tytułów gazet lokalnych, których wydawcy są członkami Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. To efekt współpracy przy pilotażowym programie, który Biedronka rozpoczęła w 2020 roku.

- To decyzja, na którą wydawcy gazet lokalnych czekali od wielu miesięcy. Po czterech dotychczas kolportowanych tytułach, w sklepach Biedronki znajdzie się ich ponad czterdzieści. Liczymy na to, że w przyszłości kolejne gazety lokalne trafią na półki - powiedział Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

Prasa okazała się odporna na spadki sprzedaży. Pokazują to badania Kolportera, który w ubiegłym roku w okresie kwiecień – październik przeanalizował zainteresowanie poszczególnymi produktami i usługami. Analiza pokazała, że zmienił się nieco model zakupowy prasy – spadły zakupy impulsowe, ale przybyło klientów poszukujących określonych tytułów.

Lokalna prasa wpisuje się w tę tendencję. Pokazał to pilotaż Biedronki, w którym brały udział  Tygodnik Podhalański, Tygodnik Siedlecki, Tygodnik Zamojski oraz Nowiny Raciborskie. Teraz łącznie 42 tygodniki i gazety lokalne stowarzyszone w SGL będą dostępne w ponad 400 sklepach sieci Biedronka, w ponad 200 miejscowościach na terenie całej Polski. Wśród nich znajdą się miasta takie jak Katowice, Tarnów, czy Płock, ale także mniejsze miejscowości jak np. Chorzele i Miłosław. Konkretne placówki zostały wytypowane po konsultacji z wydawcami poszczególnych gazet.

- Dla wielu naszych klientów informacje dotyczące ich małych ojczyzn są ważniejsze niż to, czym żyje stolica - przekonuje Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.

O tym, że kolportaż prasy w sieciach handlowych ma sens mówił podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020 Piotr Regulski, obecny prezes RUCHu, który zdradził, że spółka weszła we współpracę z siecią Lidl w zakresie dystrybucji prasy. - Przyznam, że notujemy nawet trzykrotnie większy wzrost sprzedaży, niż z podobnych formatów sklepowych. Obecnie rozszerzamy pilotaż usługi i liczymy na kompleksową współpracę z Lidlem - mówił w listopadzie ub.r. 

Co ciekawe jeszcze na początku ub.r. Biedronka nie była pewna, czy będzie to biznesowo dobry ruch.  - Ze zdumieniem przyjęliśmy odmowę kolportażu przez firmę Jeronimo Martins prasy lokalnej w sieci Biedronka. Jej markety powstają już nie tylko w dużych i mniejszych miastach, jest ich coraz więcej także w mniejszych miejscowościach. Wypierają małe sklepy, wiele z nich jest zamykanych, inne ograniczają działalność. A to właśnie te punkty handlowe są podstawą kolportażu gazet lokalnych w środowisku wiejskim, ale też na miejskich osiedlach. Likwidacja takich sklepów sprawia, że kurczy się sieć dystrybucji gazet - stwierdzili wówczas członkowie SGL.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,98

  • Śr

    9,15

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.