Biedronka generuje 72,2 proc. EBITD-y Jeronimo Martins. Rośnie sprzedaż produktów świeżych w sieci

Jak informuje koncern sieć w Polsce zwiększyła dystans do konkurentów i udziały rynkowe. Spółce udało się osiągnąć wszystkie plany rozwoju, w tym przekształcenie 1700 sklepów zgodnie z założeniami nowego layoutu. Dla sieci Biedronka głównym celem rozwoju jest ekspansja oraz wzrost powyżej rynku, dla sieci Pingo Doce - poprawa rentowności i wzmacnianie polityki cenowej.
- W kontekście słabnącej konsumpcji w Portugalii oraz spowolnienia wzrostu gospodarczego w Polsce, Grupa wyprzedza rynek i wzmocnia swoją pozycję - komentują przedstawiciele spółki.
W ramach strategii, Biedronka dostosowuje się do wymagań konsumentów i stawia na sprzedaż produktów swieżych. - Postanowiliśmy zwiększyć obecność Biedronki w większych miastach, gdzie siła nabywcza klientów jest większa, koszyk zakupowy bardziej zróżnicowany, obejmujący więcej produktów świeżych - czytamy w komunikacie. Sprzedaż produktów świeżych w Biedroce wzrosła z 14,8 proc. w 2011 do 16,3 proc. w 2012 roku.
W całym 2012 r. sieć otworzyła 263 nowych sklepów i zakończył rok z liczbą 2.125 placówek. Biedronka osiągnęła sprzedaż w wysokości 6,7 mld euro, co stanowi wzrost o 17,9 proc. w złotych (+16.3 proc. w euro). Sieć Biedonka generuje 72,2 proc. EBITDA całej Grupy.