Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka generuje 72,2 proc. EBITD-y Jeronimo Martins. Rośnie sprzedaż produktów świeżych w sieci

Firma Jerónimo Martins w 2012 r. wzmocniła swoją konkurencyjność na wszystkich rynkach, na których jest obecna. Skonsolidowana sprzedaż firmy wzrosła o 10,5 proc. do 10,9 mld euro (+11,5 proc. przy stałym kursie). Skonsolidowany zysk netto to 360 milionów euro, co stanowi wzrost o 5,9 proc. Rada nadzorcza spółki zaproponowała wypłacenie dywidendy w wysokości 0,295 euro brutto za akcję, czyli o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Reklama

Jak informuje koncern sieć w Polsce zwiększyła dystans do konkurentów i udziały rynkowe. Spółce udało się osiągnąć wszystkie plany rozwoju, w tym przekształcenie 1700 sklepów zgodnie z założeniami nowego layoutu. Dla sieci Biedronka głównym celem rozwoju jest ekspansja oraz wzrost powyżej rynku, dla sieci Pingo Doce - poprawa rentowności i wzmacnianie polityki cenowej.

- W kontekście słabnącej konsumpcji w Portugalii oraz spowolnienia wzrostu gospodarczego w Polsce, Grupa wyprzedza rynek i wzmocnia swoją pozycję - komentują przedstawiciele spółki.

W ramach strategii, Biedronka dostosowuje się do wymagań konsumentów i stawia na sprzedaż produktów swieżych. - Postanowiliśmy zwiększyć obecność Biedronki w większych miastach, gdzie siła nabywcza klientów jest większa, koszyk zakupowy bardziej zróżnicowany, obejmujący więcej produktów świeżych - czytamy w komunikacie. Sprzedaż produktów świeżych w Biedroce wzrosła z 14,8 proc. w 2011 do 16,3 proc. w 2012 roku.

W całym 2012 r. sieć otworzyła 263 nowych sklepów  i zakończył rok z liczbą 2.125 placówek. Biedronka osiągnęła sprzedaż w wysokości  6,7 mld euro, co stanowi wzrost o 17,9 proc. w złotych (+16.3 proc. w euro). Sieć Biedonka generuje 72,2 proc. EBITDA całej Grupy.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.