Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka króluje w rankingu sieci detalicznych

W najnowszym rankingu sieci detalicznych przygotowanym przez Kondej Marketing po raz kolejny na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka (ogólna ocena to 80,15). Następnie w rankingu uplasowały się: Tesco hipermarkety (79,37), Carrefour (77, 34) Auchan (75,19) oraz Lidl (74, 39).
Reklama

Miejsce szóste zajął Kaufland (73,28). Następnie jest to Intermarche, które zyskało w rankingu podobnie jak Tesco supermarkety, które zajęło ósme miejsce. Kolejne miejsce należy do sieci Real, która "spadła" w rankingu. Pierwszą dziesiątkę zamknął Polomarket  (71,04), który zyskał w rankingu.

W pierwszej dziesiątce znalazły się zatem dwie sieci dyskontowe, trzy supermarkety oraz pięć hipermarketów.

Kolejne miejsca należą do: Piotr i Paweł, Netto, Żabka, E.Leclerc, Delikatesy Centrum, Eko, Carrefour Market, Dino, Lewiatan, Alma Market, Stokrotka, ABC, Freshmarket, Topaz, Chata Polska, Carrefour Express, Aldi, Arhelan, SImply Market, Milea Delikatesy, Nasz Sklep, Groszek, PSS Społem, MarcPol oraz Euro Sklep.

Jak już informowaliśmy, Biedronka na początku roku ogłosiła zmiany w swojej strategii. Sieć chce być postrzegana raczej jako supermarkety łączące bardzo dobrą jakość towarów z ich bardzo dobrą ceną. Firma planuje zmienić wystrój sklepów i uorganizowanie placówek, które mają się stać bardziej przejrzyste i dostosowane do potrzeb coraz więcej wymagających konsumentów.

W kategorii MSD (małych, średnich i dużych sklepów) trzy pierwsze pozycje zajmują sieci zarządzane przez Grupę Eurocash, czyli Delikatesy Centrum (66,87), Lewiatan (64,28) i ABC (61,92). - Jako analitycy rynku z wielkim zainteresowaniem będziemy śledzić działania tego operatora, który poprzez przejęcie Tradisu zarządza kilkunastoma sieciami franczyzowymi, dużymi i małymi, a nieraz bezpośrednio konkurującymi między sobą. Zadanie to jest karkołomne pod względem logistycznym. Interesująco wygląda ranking sieci o największym wzroście uzyskanych punktów. Wśród najbardziej dynamicznych sieci prym wiodą grupy średniej wielkości, lecz wyraźnie wyróżniające się na swoich rynkach działania. Liderem jest sieć supermarketów Dino (65,36 - wzrost o 1,80 punktu), która rozwija się bardzo intensywnie, zarówno pod względem ilościowym, jak i biorąc pod uwagę wizualizację i aranżację sklepów. Dynamiczny poziom rozwoju utrzymują sklepy convenience Freshmarket (61,79 - wzrost o 1,46 punktu). Ta sieć jest w naszym kraju jakby forpocztą placówek łączących wiodącą funkcję handlową z gastronomią i usługami dla klientów, czyli - formułę bardzo popularną w wielu krajach Europy Zachodniej. W tej klasyfikacji na trzecim miejscu niespodziewanie znalazła się sieć delikatesów Alma (65,32 - wzrost o 1,32 punktu), która ma za sobą trudny okres spadku zainteresowania klientów swoją ofertą. Alma stanowi jednak przykład firmy, która poprzez umiejętne działania dostosowawcze i modernizacyjne jest w stanie pokonać trudności i znaleźć swoje miejsce na rynku zdominowanym przez pogoń za niskimi cenami - oceniają eksperci Kondej Marketing.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.