Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka: Modernizacja i zmiany layoutu w sklepach wpływają na ich atrakcyjność (galeria)

- Działania modernizacyjne i zmiany layoutu wprowadzane w sklepach Biedronka wpływają na ich atrakcyjność, podkreślają jakość proponowanej oferty, a także podnoszą komfort zakupów odpowiadając na oczekiwania klientów. W bieżącym roku otworzyliśmy 46 nowych sklepów sieci Biedronka, a wyremontowaliśmy 150 według stanu na koniec września 2017 r. - podało naszej redakcji biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.
Reklama

 

Prace modernizacyjne obejmują najczęściej rozbudowę obiektów, dzięki którym możliwe jest powiększenie sali sprzedaży i wprowadzenie nowych działów. - Sklep zostaje odświeżony i dostosowany do obowiązujących wizualizacji. Jednocześnie, zmienia się wyposażenie sklepu oparte na zastosowaniu nowoczesnych technologii. Montowane jest oświetlenie LED oraz urządzenia chłodnicze. Te ostatnie wykorzystują gazy przyjazne dla środowiska, takie jak gaz naturalny CO2 („clean technology”), a w przypadku chłodziarek, zamrażarek i komór mroźniczych – gaz propan. Biedronka jest jedną z pierwszych sieci handlowych, która zdecydowała się na wykorzystanie tych rozwiązań w takiej skali, co wiąże się ze znaczącymi nakładami - informuje sieć.

- Wprowadzamy również szereg rozwiązań mających na celu stałe podnoszenie komfortu zakupowego poprzez m.in. usprawnienie sposobu poruszania się po sklepie, czy szybsze odnalezienie danego produktu na półce. Służy temu spójna komunikacja cenowa zarówno w odniesieniu do produktów spożywczych, jak i przemysłowych. Odpowiednie oznaczenia kolorystyczne ułatwiają identyfikację poszukiwanych artykułów: żółte etykiety odnoszą się do produktów znajdujących się nadal w ofercie („Wciąż w ofercie”), zielone zarezerwowane są dla nowości („Nowe w tym tygodniu”), a pomarańczowe prezentują produkty promocyjne („Super Cena!”). Takie same oznaczenia stosujemy również w przypadku etykiet cenowych eksponowanych na dużej listwie cenowej dla ich jeszcze lepszej widoczności. Przy wejściu do sklepu ustawiliśmy ekspozytory z drukowanymi gazetkami, tak, aby klienci mogli od razu zapoznać się z aktualną ofertą - tłumaczy biuro prasowe Biedronki.

Dla zachowania jakości produktów i utrzymania ciągu chłodniczego w przypadku zakupu produktów mrożonych torby termiczne zostały umieszczone między zamrażarkami. - Na chłodziarkach znajdują się również koszyki z przyprawami niezbędnymi do marynowania mięs i ryb – tak, aby lista zakupowa była zawsze kompletna. Wszystkie tabliczki nad regałami sklepowymi zostały zamontowane pod kątem 90 stopni, dzięki czemu informacje są czytelniejsze dla klienta. Dodatkowo podświetlane ekrany ułatwiają odnalezienie poszukiwanych przez klienta produktów - podaje sieć.

W celu promocji produktów marki własnej, sieć stosuje wiele atrakcyjnych z punktu widzenia klienta rozwiązań. - Artykuły własne sieci Biedronka eksponowane są w ramach poszczególnych kategorii produktowych na specjalnych banerach. Przykładowo, produkty mleczne marki własnej Mleczna Dolina, sprzedawane w strefie oznaczonej nazwą kategorii „Nabiał”, są eksponowane na podświetlonym banerze, zlokalizowanym nad lodówką. Pozwala to na efektowne wyróżnienie produktów marki własnej, a przy tym nie wpływa na komfort poruszania się po sklepie. Ponadto, sieć stara się zwrócić uwagę klienta na produkty marek własnych, umieszczając ich logotypy na ścianach i filarach wewnątrz sklepów. Ekspozycji marek Biedronka towarzyszy również hasło przewodnie, np.: „Poznaj jakość naszych marek”, dzięki którym sieć stara się zapoznać klientów z ofertą własną i podkreślić jej wyjątkowość wśród danej grupy asortymentowej - informuje biuro prasowe JMP.

Jak podaje sieć, inwestycje prowadzone na zewnątrz sklepów polegają na odnowieniu elewacji, w tym m.in. zastosowaniu nowej kolorystyki czy przeszklonych witryn. W miarę możliwości powiększany jest też parking lub wprowadzane są zmiany w jego układzie w zależności od lokalnych potrzeb przy zabezpieczeniu miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych, oznaczanych na niebiesko.

- Szczególny przykład modernizacji stanowią nietypowe sklepy znajdujące się w prestiżowych lokalizacjach. W tym roku Biedronka otworzyła takie placówki w Krakowie w Pałacu Spiskiego na Rynku Starego Miasta oraz w Łodzi przy ul. Ogrodowej, w sąsiedztwie Manufaktury. W obydwu przypadkach prace były prowadzone pod ścisłym nadzorem miejskiego konserwatora zabytków z zachowaniem elementów nawiązujących do historii tych miejsc i dostosowaniem logotypu do ich stylistyki. W Krakowie poddano renowacji dawne meble oraz odtworzono posadzkę na wzór oryginału dopasowując oświetlenie i stroje pracowników do charakteru miejsca. W Łodzi przywrócono wcześniejszy wygląd budynku dzięki oczyszczeniu elewacji wykonanej z tradycyjnych czerwonych cegieł, a wewnątrz odsłonięto mozaikę na posadzce, zawieszono drewniane belki pod sufitem i zamieszczono wizualizację przedstawiające pracę w zakładach włókienniczych - podaje Biedronka.

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum