Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka: Nasza wpłata stanowiła 1,6 proc. wszystkich wpłat CIT do budżetu państwa

- Nie ma innej ścieżki rozwoju Biedronki w Polsce niż rozwój zrównoważony. To wizja, którą podzielamy w firmie wszyscy, z osobami zarządzającymi na czele. Wszystkie nasze decyzje oddziałują na miliony klientów, dziesiątki tysięcy pracowników, setki tysięcy związanych z Biedronką miejsc pracy oraz na środowisko naturalne- podała Biedronka w raporcie zrównoważonego rozwoju za 2020 rok.
Reklama

- W 2020 roku odprowadziliśmy do budżetu państwa największy wśród sieci handlowych podatek CIT – 624 mln zł, czyli o 113 mln zł więcej niż w roku 2019. Nasza wpłata stanowiła aż 1,6% wszystkich wpłat CIT do budżetu państwa. W czasie trwania akcji „Kupuj, co polskie” w 2020 roku klienci Biedronki wsparli polską gospodarkę kwotą ponad 9,7 mld zł - czytamy w raporcie.

W 2020 roku Biedronka wydała ponad 1,3 mld zł na inwestycje, wprowadziła do sprzedaży 196 nowych produktów marek własnych oraz otworzyła 120 nowych sklepów. Łącznie posiadała na koniec ubiegłego roku 3115 placówek.

5 filarów zrównoważonego rozwoju

- Opieramy nasz rozwój na pięciu filarach: promujemy zdrowe nawyki żywieniowe, budujemy zrównoważony łańcuch dostaw, szanujemy środowisko, jesteśmy godnym zaufania pracodawcą i wspieramy lokalne społeczności. W 2020 roku zakończyła się realizacja naszej strategii na lata 2018–2020. Osiągnęliśmy większość zakładanych celów dla tego okresu, pomimo licznych wyzwań, które ten rok przyniósł w związku z pandemią. Zmieniły się potrzeby i przyzwyczajenia zakupowe Polaków i – siłą rzeczy – sposób funkcjonowania sklepów Biedronka. Najpoważniejszym zadaniem stało się zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz klientom. Nasza działalność w czasie pandemii nie ograniczyła się tylko do sklepów. Zdając sobie sprawę ze szczególnej sytuacji, zaoferowaliśmy programy pomocowe małym i średnim przedsiębiorcom oraz gospodarstwom rolnym. Skróciliśmy terminy płatności dla lokalnych producentów owoców i warzyw i udostępniliśmy półki sklepowe lokalnym wytwórcom - pisze zarząd w raporcie.

W 2020 roku zakupy bez wychodzenia z domu oznaczały nie tylko wygodę, ale również bezpieczeństwo, a w wielu wypadkach konieczność.

- W Biedronce otworzyliśmy sklep internetowy z dostępem do ponad 2 tys. produktów. Dostawy są kompletowane przez pracowników sieci i realizowane przez kurierów Glovo. Na koniec 2020 roku sklep dostępny był on-line w 28 miastach, a w większości miejsc zamówienia można składać w godzinach 10.00–22.30 - podaje sieć handlowa.

Nowe wyzwania

W 2020 roku ruszyła także Fundacja Biedronki, której celem jest wspieranie najbardziej wrażliwych grup społecznych, zwłaszcza seniorów. - Do domów opieki społecznej przekazaliśmy blisko 1200 palet z produktami ochronnymi, dezynfekującymi oraz higienicznymi. W sumie w 2020 roku Fundacja wydała na pomoc seniorom niemal 21 mln zł. Rok 2020 miał swoich bohaterów. Dla nas są to pracownicy Biedronki. Kolejne lata przyniosą nowe globalne wyzwania. Pomimo że na kolejne trzy lata pozostawiamy te same filary strategiczne, to postawiliśmy przed naszą organizacją bardziej ambitne cele - czytamy w raporcie Biedronki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.