Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka odchudza marki własne z cukru, soli i tłuszczu

Biedronka dokonuje optymalizacji składu i wartości odżywczej produktów własnych. W konsekwencji w pierwszej połowie br. na polski rynek nie trafiły dodatkowe 154 tony cukru, 22 tony soli oraz 42 tony tłuszczu.
Reklama

Problem nadwagi i otyłości wśród Europejczyków, w tym Polaków, jest znaczący. Według najnowszego raportu Światowej Organizacji Zdrowia w krajach europejskich nadwaga i otyłość dotyka blisko 60 proc. osób dorosłych i prawie co 3. dziecko. Biedronka od 2014 roku prowadzi kampanię zbilansowanej diety. W całym tym okresie (2014 - I połowa 2022), inicjatywa ta zapobiegła wprowadzeniu na rynek w Polsce a tym samym spożyciu ogółem 5352 ton cukru, 274 ton soli oraz 1992 ton tłuszczu.

Przykładowo tłuszcz został zredukowany o ok. 31 proc. w serze Delikate camembert naturalny, sól o ok. 28 proc. m. in. w paście z oliwkami Salato, a cukier o ok. 35 proc. w napoju sojowym „Go Vege” i o ok. 11 proc. w ketchupie Madero Junior. 

W pierwszej połowie br. 14 produktów zostało poddanych 33 reformulacjom zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce żywieniowej sieci Biedronka. W 2021 r. reformulacji było 40 dla 34 produktów marki własnej Biedronki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum