Biedronka otworzy w tym roku 130 sklepów. Hebe cztery razy mniej

- W 2022 roku, roku skrajnej niepewności, konsumenci ponownie docenili wartość naszych propozycji, a mianowicie inwestycji w cenę. Wojna na Ukrainie przyczyniła się do zakłóceń w międzynarodowych łańcuchach dostaw spowodowanych przez m.in pandemię Covid-19 (...). W tym czasie podjęliśmy zobowiązanie i zrobiliśmy co w naszej mocy, aby ograniczyć poziom inflacji żywności. Większość kosztów "wchłonęliśmy", a na konsumentów przenieśliśmy tylko ich część (...). W rok 2023 weszliśmy z mocnym "impetem sprzedaży" - powiedział Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Biedronka otworzy w tym roku 130-150 sklepów
W 2023 r. Biedronka otworzy ok. 130-150 nowych sklepów i zmodernizuje ok. 350 placówek. Z kolei sieć drogerii Hebe ma w planach rozwój e-sklepu oraz otwarcie ok. 30 placówek stacjonarnych.
W 2022 roku sprzedaż Biedronki w walucie lokalnej wzrosła o 24,1%, przy LFL na poziomie 20,6%. Sprzedaż osiągnęła 17,6 mld euro, 20,9% więcej niż w 2021 r. Dobre wyniki sprzedaży doprowadziły do solidnego wzrostu EBITDA o 15,0% (+18,1% w walucie lokalnej). Marża EBITDA wyniosła 8,7% w 4Q22 vs. 9,4% w 4Q21. Z tytułu podatków firma zapłaciła w Polsce 679 mn euro.
Biedronka powiększyła się w 2022 rok o 145 sklepów (157 otwarć i 12 zamknięć). Zmodernizowano 367 sklepów i otwarto nowe centrum dystrybucyjne. Na koniec roku Biedronka miała 3,395 sklepów.
Nakłady Biedronki na inwestycje w 2022 r. wyniosły 485 mln euro.

