Biedronka rośnie o 10,4 proc. i osiąga sprzedaż 6,8 mld euro

W samym III kw. LFL zwiększył się do 3,5 proc. na skutek wzrostu obrotów, który zrekompensował spadek wartości koszyka o -3 proc.
Według firmy W Polsce klimat pozostaje wysoce konkurencyjny i zorientowany na promocje. Deflacja ukształtowała się na poziomie -2,2 proc. w ciągu 9 miesięcy 2015 roku, osłabiając się z -2,1 proc. w II kw. do 0,9 proc. w III kw. 2015
W ciągu 9 miesięcy firma otworzyła 92 sklepy, a 20 zamknęła co dało przyrost na poziomie 72 placówek i obecnie posiada 2659 sklepów. W III kw. Biedronka skupiała się na modernizacji placówek i remodelingu, który pozwoli w pełni wykorzystać potencjał wprowadzenia nowej oferty do sklepów.
EBITDA Biedronki osiągnęła poziomi 474 mln euro i była wyższa o 9,4 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 6.9 proc. i była niższa o 10 p.p. w porównaniu do 9 miesięcy 2014 roku, co było wynikiem inwestycji w ceny.
Inwestycje Grupy wyniosły 283 mln euro, z czego 145 mln euro przeznaczono na sieć Biedronka (ok. 51 proc.).
Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy JM powiedział: - W czasie ostatnich 9 miesięcy Grupa umocniła swoją konkurencyjną pozycję na wszystkich rynkach, na których działa (...). Biedronka poprawiła swoje udziały w rynku i kontynuuje proces wzmacniania swojej konkurencyjności przez przyszłościowy model. (...) Jestem pewien, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby poszczególne firmy w Grupie zrealizowały swoje cele, w tym najważniejszy- osiągnięcie wysokich wzrostów.
Sieć Pingo Doce zanotowała wzrost sprzedaż LFL na poziomie 4,7 proc. (5,2 proc. w III kw.). 21 placówek przeszło remodeling, 19 sklepów zostało otwartych, a 2 zamknięte.
Hale cash and carry Recheio odnotowały wzrost sprzedaży LFL o 4,2 proc.(3,9 proc. w III kw.)
Sieci Ara i Hebe miały sprzedaż odpowiednio na poziomie 83 mln euro i 72 mln euro. We wrześniu uruchomiono 2. centrum dystrybucyjne w rejonie Wybrzeża Karaibskiego dla sieci Ara, która składa się ze 110 sklepów.
Zysk netto Grupy w ciągu 9 miesięcy 2015 roku wyniósł 252 mln euro i był wyższy o 6,4 proc. rdr.
Zysk uwzględnia straty związane z projektami Ara i Hebe, gdzie EBITDA osiągnęła poziom 42 mln euro. Skonsolidowana EBITDA na poziomie Grupy wyniosła 588 mln euro i wzrosła o 7,3 proc. Marża wyniosła 5,8 proc. i była niższa o 10 p.p. w ujęciu rdr.