PARTNER PORTALU

Biedronka: Rozważamy pozew przeciw UOKiK lub Skarbowi Państwa

Autor: EK 26 kwietnia 2021 10:14

Biedronka: Rozważamy pozew przeciw UOKiK lub Skarbowi Państwa fot, Biedronka

Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, nie zgadza się z karą nałożoną przez Prezesa UOKiK i stanowczo się jej sprzeciwia. Materiał dowodowy w tej sprawie został zebrany w sposób nieobiektywny, a jego jakość i kompletność budzi poważne zastrzeżenia. JMP odwoła się od decyzji Prezesa UOKiK do sądu, uznając ją za nieproporcjonalną i dyskryminującą - napisano w oświadczeniu firmy.

Sama liczba zarzucanych naruszeń w oznakowaniu krajów pochodzenia owoców i warzyw jest marginalna. Dodatkowo, sposób zbierania materiału dowodowego budzi poważne wątpliwości co do bezstronności UOKiK i potwierdza, że podejmowane wobec naszej sieci działania mają charakter dyskryminacyjny. Zwracamy uwagę, że liczba nieprawidłowości w zakresie informowania konsumentów o kraju pochodzenia owoców i warzyw w sieci Biedronka od samego początku była, w ocenie UOKiK, jedną z niższych na polskim rynku.

Jesteśmy głęboko zdziwieni, że choć Biedronka notuje mniejszą liczbę naruszeń w oznakowaniu produktów niż wiele konkurencyjnych podmiotów, to jesteśmy jedyną firmą, wobec której wszczęto postępowanie w tej sprawie.
Dodatkowo, liczba nieprawidłowości systematycznie maleje, gdyż JMP wdrożyło innowacyjne rozwiązania technologiczne uszczelniające system etykietowania owoców i warzyw poprzez zastosowanie automatyzacji procesu. Potwierdzają to kontrole przeprowadzane na zlecenie UOKiK. O ile na przełomie 2019 i 2020 roku statystyczna liczba błędów na sklep w zakresie etykietowania pochodzenia owoców i warzyw wynosiła 2,53, to podczas ostatniej rekontroli UOKiK zmniejszyła się aż o 73 proc. do 0,68 błędu w oznakowaniu na sklep. Kontrola wykazała również, że aż 58 proc. sklepów Biedronka nie odnotowało ani jednego błędu w oznakowaniu.
Co więcej, zakończenie postępowania w formie decyzji zobowiązującej leży w interesie publicznym. Przez cały czas trwania postępowania wyjaśniającego w pełni współpracowaliśmy z UOKiK. Tym bardziej niepokoi nas nagłe i niespodziewane zerwanie dialogu ze strony Urzędu i zaniechanie wszelkich prób znalezienia alternatywnych rozwiązań, korzystnych z punktu widzenia interesów konsumentów.
Ponieważ do tego nie doszło, a kara została nałożona, JMP odwoła się od decyzji Prezesa UOKiK z dnia 21 kwietnia 2021 r. do właściwego sądu. Dodatkowo Spółka rozważy wszczęcie postępowania przed sądem cywilnym przeciwko Skarbowi Państwa i/lub UOKiK oraz jego Prezesowi i dochodzenie odszkodowania - czytamy w komentarzu firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • sebastian cierpiętnik 2021-05-03 11:11:13

    Nawet nie chodzi juz o ukaranie Biedronki za brak cen, zaniżone ceny na pólce- wyższe na kasie...czy to celowe i świadome działanie czy dezorganizacja i brak kompetencji i odpowiedzialnosci kierownictwa ? Szybciej otwieraja sie nowe sklepy niz kształca kierownicy !

    Nadejdzie kiedys dzien rozliczen za rózne praktyki bo zawsze

    boomerang wraca. Wedliny Henryk Kania- jakos ucichło...dlaczego ?

  • Były klient 2021-04-28 11:35:57

    50 mil.? A cóż to za kara w stosunku do tych praktyk, które są w "B" stosowane. Mój przykład i zalecam wszystkim klientom aby to sprawdzili. Oto krótka historia z życia wzięta. Na półce cena promocyjna 2.99 Po wydrukowaniu paragonu ta sama pozycja 3.99, pytam Panią w kasie - dlaczego taka cena? Towar zdjęty z promocji. Pani odpowiedziała, promocja już się skończyła, dodała My nie nadążamy ze zmianami na półce? To klasyka. Ale ten przykład to nie klasyka bo bardzo trudno go udowodnić. Dokonałem zakupu za kwotę ponad 700.00 zł brutto. Płaciłem kartą, gdy Pani wystukała wszystkie pozycje podstawiła czytnik abym zapłacił. Traw chciał, ze karta była zablokowana i towar wrócił do strefy przed kasą. Zadzwoniłem do żony aby przyjechała ze swoja kartą. gdy przyjechała towar w koszyku został poddany ponownemu liczeniu, czyli ponownie przeszedł przez skaner ale już na innej kasie. Okazało się że w przedziale kilkudziesięciu minut i po zmianie skanera wartość zakupu spadła dokładnie o kwotę 124.00 zł - pytanie - jak to możliwe i dlaczego tak się dzieje?

  • Były klient 2021-04-27 09:45:09

    Mam nadzieję, że kary zostaną wyegzekwowane od Biedronki co do grosza. Za ten za przeproszeniem "burdel" w sklepach, cenówkach itd. należy im się to jak psu micha. Jeżeli pewnych rzeczy nie da się załatwić po dobroci to trzeba sięgnąć po opcje, które zawsze działa - pieniądze.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9401
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    7,38

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.