Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka skorzysta na 500+ proporcjonalnie do udziałów rynkowych

Według agencji Bloomberg, do końca maja w Polsce z programu 500+ zrealizowano już wypłaty w wysokości 2,2 mld zł. Zdaniem analityków z Haitong Bank będzie to miało pozytywny wpływ na sprzedaż w sieci Biedronka.
Reklama

Z 2,7 mln rodzin uprawnionych do otrzymywania świadczeń, 90 proc. złożyło już niezbędne wnioski, a 60 proc. z nich otrzymało już pierwsze wypłaty. W kwietniu na rynek trafiło 400 mln zł w ramach wypłaty z programu 500+, a w maju było to już 1,7 mld zł. Analitycy banku Haitong spodziewają się, że w związku z dobrą koniunkturą i zaufaniem konsumentów do sytuacji rynkowej 90 proc. z tych środków zostanie przeznaczonych na konsumpcję, z czego 20 proc. zostanie przeznaczone na wydatki żywnościowe. Z tego powodu analitycy banku Haitong szacują, że sprzedaż detaliczna żywności może być wzrosnąć o 1,3% w 2016 roku (9 miesięcy obowiązywania programu) i 1,6% w 2017 roku (12 miesięcy programu). Biedronka jako wiodący sklep spożywczy w Polsce z 16,5 proc. udziałem w rynku w 2015 uzyska z tego wzrostu co najmniej w proporcji do udziału rynkowego firmy. Analitycy banku Haitong prognozują, że Biedronka zanotuje wzrost sprzedaży LFL w wysokości 6% w 2016 roku, czy powyżej prognoz firmy (4 proc.). Zdaniem analityków Haitong Bank już w wynikach Biedronki na koniec II kw. odbicie znajdzie większy popyt rynkowy. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.