PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Biedronka swój sukces zawdzięcza pozycjonowaniu blisko klienta

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2010 09:57

Władze grupa Jeronimo Martins uważają, że tak dobre wyniki, jakie osiąga Biedronka w Polce są możliwe dzięki koncepcji konkurencyjności cenowej i pozycjonowaniu blisko klientów, a także sprzedaży marek własnych- t.j. Pingo Doce, Recheio i Biedronka.

Do znaczącego wzrostu sprzedaży skonsolidowanej wynoszącej około 1 014,8 mln euro w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku (19,1 proc.), w znacznym stopniu przyczyniły się: sprzedaż porównywalna (LFL) grupy na poziomie 8,7 proc., rozwój sieci sklepów spożywczych, który zamknął omawiany okres 136. nowymi sklepami w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku (z których 127 to sklepy sieci Biedronka) oraz wzrostem średniego kursu wymiany złotego wobec euro, w wysokości 9,1 proc.

Wraz ze wzrostem sprzedaży Grupy, skonsolidowany wynik EBITDA również wykazał znaczący wzrost wynoszący 23,6 proc., stanowiąc marżę w wysokości 7,3 proc. sprzedaży skonsolidowanej (7 proc. w czasie pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku).

Łącznie, w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy roku, sprzedaż detaliczna zarówno w Polsce jak i w Portugalii odnotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost wynoszący odpowiednio 29,6 proc. i 10,5 proc.

W trzecim kwartale 2010 roku, sprzedaż detaliczna w Portugalii wraz ze sprzedażą Biedronki stanowiła 86,5 proc. sprzedaży skonsolidowanej całej Grupy, przy całkowitym wzroście sprzedaży o odpowiednio 12,6 proc. i 25,5 proc. (20 proc. w zł).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7859
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,63

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.