Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka vs. Dino: efekt skali czy polskie ambicje?

W pół roku Biedronka otworzyła 53 sklepy, Dino trzy razy więcej. Portugalska sieć z zapleczem ok. 3,2 tys. placówek generuje przychody na poziomie 6,98 mld euro czyli ok. 31 mld zł a Dino mające 1622 placówki 6 mld zł. Najważniejsze jest jednak pytanie: która spółka lepiej rokuje?
Reklama

Przychody sieci Biedronka wzrosły w I półroczu br. w krajowej walucie o 9,8 proc. rdr, do 6,98 mld euro. Sprzedaż LFL wzrosła o 7,7 proc. EBITDA Biedronki wyniosła 624 mln euro wobec 589 mln euro przed rokiem. Marża EBITDA spadła do 8,9 proc. z 9 proc. rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne na Biedronkę wyniosły 120 mln euro (ok. 552 mln zł).
Firma zakłada, że tegoroczne nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 700 mln euro, z czego 60 proc. dotyczyć będzie sieci Biedronka.

Łącznia wartość przychodów ze sprzedaży Grupy Dino przekroczyła w I półroczu 2021 r. 6 mld zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2020 r. było to 4,7 mld zł. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) wyniosła 9,5%.
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł wyniósł 341 mln zł (wzrost o 35,4 proc. rdr). W I półroczu 2021 r. wynik EBITDA zwiększył się rok do roku o 28,9% do 552,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,19%, podczas gdy w I półroczu 2020 r. było to 9,15%. Nakłady inwestycyjne to 709 mln zł.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.