Biedronka w zgodzie z konsumenckim trendami: Mniej soli, tłuszczu i cukru w produktach sieci

– Ustalając strategię reformulacji dla produktów marki własnej, firma kieruje się wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia i Instytutu Żywności i Żywienia. Reformulacja jest realizowana we współpracy z naszymi partnerami handlowymi – producentami artykułów spożywczych sprzedawanych pod marką własną, wśród których są czołowi polscy producenci żywności – tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.
Czytaj także: Biedronka zrealizuje swój plan 3000 sklepów, ale z opóźnieniem
– Dzięki bliskiej kooperacji między zespołem technologów „U Jędrusia” i działem jakości Biedronki, w pierwszej połowie 2017 r. wprowadzono do asortymentu sieci pierogi w nowych recepturach. Poprawiono smak produktów, a jednocześnie zmniejszono zawartość cukru, soli i tłuszczu. Powstała dzięki temu zdrowsza i lżejsza wersja dania. Jest to szczególnie ważne w przypadku pierogów z serem oraz z serem i truskawkami, ponieważ są chętnie spożywane przez dzieci. Z kolei współpraca Biedronki z firmą GRAAL przełożyła się na stworzenie nowej receptury produktów Marinero: łososia wędzonego na zimno i gorąco oraz ryb w puszkach. Dzięki nowej recepturze udało się obniżyć zawartość soli w oferowanych produktach od ok. 5% do 37%, w zależności od produktu – informuje biuro prasowe.
Innym przykładem reformulacji produktów w Biedronce jest stworzenie nowej marki produktów mięsnych.
– Decyzja dotycząca stworzenia nowej marki produktów mięsnych pod nazwą Kraina Wędlin Nature została poprzedzona analizą potrzeb rynkowych, aktualnych trendów konsumenckich oraz rosnącego znaczenia produktów z tzw. „czystą etykietą”, czyli świadomej rezygnacji z substancji dodatkowych oznaczonych symbolami „E” w produktach, w tym m.in. sztucznych barwników, fosforanów, substancji konserwujących czy wzmacniaczy smaku – zaznacza biuro prasowe JMP.
Więcej na portalspozywczy.pl