Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Biedronka wesprze swój rozwój także przejęciami

W ciągu ostatnich czterech miesięcy 2011 r. sieć Biedronka sfinalizowała przejęcie 21 sklepów. Dziewięć placówek w Warszawie i okolicach kupiła od sieci MarcPol, a pozostałe 12 sklepów od trójmiejskiej spółki Zatoka. To pokazuje, w jaki sposób operator będzie chciał zrealizować ambitny plan otwarcia do 2015 r. 3 tys. sklepów Biedronka w Polsce.
Reklama

Nawet przy planach otwierania ponad 250 sklepów rocznie, rozwój organiczny może nie wystarczyć aby osiągnąć w tak krótkim czasie skalę 3 tys. placówek.  Aby być pewnym zrealizowania swojej strategii rozwoju, Jeronimo Martins musi skrupulatnie analizować rynek (pod kątem nasycenia rynku sklepami Biedronki) i negocjować przejęcia niewielkich grup sklepów liczących od kilku do kilkunastu placówek handlowych, w miastach gdzie Biedronka nie zdobyła jeszcze dominującej pozycji.

- Jesteśmy w stanie przejmować mniejsze sieci, większych nie - z uwagi na prawo antymonopolowe. Analizujemy co się dzieje na rynku, staramy się brać udział we wszystkich możliwych transakcjach, które się zdarzają - tłumaczy Tomasz Suchański.

Cele akwizycyjne muszą być wybierane bardzo ostrożnie, aby nie narazić się, jak to miało miejsce w przypadku przejęcia sieci Plus Discount na spór z UOKiK. To nie łatwe zadanie, przy tak dużej skali działalności.

Ze względu na skalę działania (sieć ma ponad 1,85 tys. sklepów w ponad 750 miejscowościach) Biedronka nie jest więc w stanie przejmować dużych sieci handlowych. Skupi się zatem na rozmowach z niewielkimi lokalnymi operatorami.

Nie wyklucza to jednak negocjacji z największymi operatorami, np. ws. zakupu kilku wybranych placówek. Przykładem są przejęcia sklepów od sieci Carrefour, od której Biedronka przejęła już (w sumie) kilkadziesiąt placówek handlowych, których francuski operator pozbył się ze względu na gorsze od oczekiwań wyniki finansowe i nietrafione lokalizacje (chodzi głównie o byłe sklepy Albert, przejęte od sieci Ahold).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.